Ryoko Muama portable router

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrpike

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
89
Beste mensen,


Ik heb een Ryoko Muama portable router aangeschaft. Deze kwam incl. data sim-kaartje. Nu is de data op en zou ik kunnen opwaarderen via de japanse leverancier maar dit zijn vrij hoge kosten. Ik heb bij T-Mobile een data-simkaartje gekocht van 10 euro om te proberen . Nu heb ik het sim kaartje geplaatst en de router herkent nu wel de T-Mobile sim kaart en zegt ook dat ik hiermee verbonden bent maar ik moet inloggen en wat ik ook probeer ik krijg geen verbinding met internet. Is er misschien iemand die mij hiermee zou kunnen helpen?
 
Volgens de NL handleiding moet je inloggen op de webinterface om je netwerkinstellingen aan te passen...
T-mobile instellingen hier.
Succes.
 
Beste ,
Dank voor je reactie.

Maar ik kan hier totaal geen wijs uit.
Ik ben gisteren in een T-Mobile winkel geweest en heb hier een DATA ONLY simkaart gekocht met 10 euro data tegoed, gewoon om te proberen of de Ryoko ook met ieder willekeurig simkaartje werkt.
De medewerker heeft op zijn mobieltje de pincode van het kaartje verwijders en vervolgens het kaartje in de Ryoko gestopt, Ryoko aangezet en toen kon hij met zijn mobiel internetverbinding maken met Ryoko. Dus zijn advies was om in het buitenland gewoon een lokaal simkaartje te kopen en deze in de Ryoko te plaatsen, en indien er een pincode op dit kaartje zit , de pincode eerst verwijderen d.m.v. mijn telefoon.
Moeilijker zou het niet moeten zijn.
Thuis heb ik via mijn pc verbinding gemaakt met de Ryoko ( SSID wordt herkend als Ryoko_2021EA), maar zodra ik hiermee wil verbinden dan krijg ik geen toegang tot internet en een melding dat er teveel wordt omgeleid.
Ik heb de Ryoko juist aangeschaft omdat ik morgen twee weken naar Afrika gaat en daar een SIMkaartje wil kopen op de luchthaven, zodat ik buiten mijn hotel ook gewoon WIFI beschikbaar heb, maar kennelijk is dit te eenvoudig van mijn gedacht.
Wat moet ik doen om de Ryoko router toch gewoon te laten werken?
 
Ryoko wifi modem

Laatste update.
Ik ben weer naar de T-Mobile winkel gegaan en daar werd mij geadviseerd om nog een data bundeltje bij te kopen.
Heb ik gedaan, en...... wonder boven wonder werkte mijn internet toen gelijk.
Wel vreemd dat hij met de 10 euro prepaid databundel niet werkt en na opwaarderen wel. De medewerker bij T-Mobile had hier ook geen verklaring voor maar zei mij dat hij zo ook voor andere klanten het probleem had opgelost.
De wonderen zijn de wereld niet uit.
 
Blijf het een wazig verhaal vinden, eerst niet, na opwaarderen wel werken...
Nouja, in elk geval dien je er dus rekening mee te houden dat er een minimaal prepaid bedrag beschikbaar moet zijn vóór het werkt......
Of dat in Afrika ook het geval is zul je proefondervindelijk moeten vaststellen..

De medewerker bij T-Mobile had hier ook geen verklaring voor maar zei mij dat hij zo ook voor andere klanten het probleem had opgelost.
Als dat zo is had ik, als medewerker, dus eerst het resterende bedrag prepaid tegoed gecontroleerd als ik van dit "verschijnsel" wist omdat ik al eerder bij de hand had gehad.
Blijf het een zeer twijfelachtige verklaring vinden...
Veel plezier op het andere continent, kom gezond terug :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan