MSI H410M-A Pro kan Videokaart niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb een nieuw moederbord MSI H410M-A Pro en daar zit een DVI Video uitgang en een HDMI uitgang op.

Maar bij het opstarten geeft een ledje aan dat de Video (kaart op het Moederbord) niet vinden is.

Onraad Ledje 2021-08-13 - kopie.png

Maar een fabrikant (MSI) maakt toch geen Moederbord met een looze DVI Video stekker die dus niet is aangesloten ?? Of ben ik nu gek.

Wie weet hier raad op? Zonder er zomaar een Videokaart bij te zetten.

(Ook de HDMI uitgang, waarvoor ik nog een speciale Aansluiting voor gekocht had (van DVI naar VGA) werkt niet met dit moederbord.)

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Heb je er wel een processor met geïntegreerde videochip in zitten dan..?
Als dat niet zo is werkt het uiteraard niet want zonder beeldverwerking is er natuurlijk geen beeld...
 
Hallo Scrapheap

Ja, en die heb ik dus niet (zie vorige bericht)
 
Heeft u gekozen voor een processor zonder grafisch gedeelte dan nog geen probleem want in dat geval plaatst u een snellere en betere PCI-E X16 Gen 3 videokaart.
 
Tja, een CPU zonder een onboard GPU geeft geen videosignaal, dat word een externe videokaart aanschaffen/inbouwen ..
 
En precies dát wil T.S. niet:
Wie weet hier raad op? Zonder er zomaar een Videokaart bij te zetten.
Het antwoord is dus simpel: als je dat niet wilt heb je toch een andere processor nodig of je moet het doen zonder beeld, een andere smaak is er niet.
 
Het staat zelfs in de manual, dat je een integrated gpu in je cpu moet hebben om de onboard beeld te verkrijgen.
Dus het wordt kiezen voor een andere cpu met gpu integrated, of alsnog de keuze maken voor een losse video kaart.
 
Sterker nog, het staat zelfs in het specs=>detail overzicht bij MSI, je hoeft nog niet eens de manual door te lezen.

MSI zei:
Supports 10th Gen Intel® Core™ and Pentium® Gold / Celeron® processors for LGA 1200 socket [1] [2]

[1] Please go to www.intel.com for more compatibility information.
[2] Onboard graphics output are disabled when using F SKU processors.
https://www.msi.com/Motherboard/H410M-A-PRO/Specification

Maar ja, de F versie is een paar tientjes goedkoper......
 
Ik koop een nieuwe Videokaart, MSI Geforce 710-2GD3H-LP.

Deze kaart voldoet aan de MS eisen voor Win11 en is erg scherp geprijsd

Kun je trouwens aan het modelnr o.i.d. van de Processor zien of die Graphic mogelijkheden heeft ?
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat u er zo over denkt. Mijn advies was juist om een goede videokaart te kopen aangezien dat de prestaties binnen Windows aanzienlijk kan verhogen. U koopt nu een 2.0 (gen. 2) terwijl de computer een 3.0 ondersteund. Een beetje een ouderwetse videokaart die half het slot benut en een half zo grote bandbreedte of doorvoersnelheid heeft. Dat is 8 GB/s in plaats van 16 GB/s. Dit wordt niet aangeraden voor zware grafische toepassingen en snelle ingewikkelde spelletjes. Zuinig en stil en klein is het wel.
 
Hallo Maestro

Dit was de informatie waar ik naar zocht
 
https://www.anandtech.com/show/7089/geforce-gtx-titan-twoway-sli-scaling-pcie-2-vs-pcie-3
Maakt weinig uit, met films renderen door de bandbreedte maar in Windows......en dat ding is sowieso al beter dan een interne GPU.

Hallo Lange Pier
Ja, je schotelt een prachtig beeld voor van een prima Videokaart.
Maar heb je ook de prijs verschillen bekeken?
Ik gebruik bedoelde PC als m'n 2de PC en wilde alleen maar dat die voor Win11 geschikt zou zijn.
En met die kaart die ik nu aangeschaft heb is ie dat dan ook (MSI GeForce GT710 2GD3H LP voor slechts € 49,90 bij MeGekko.nl)
 
Je weet dat LP voor LowProfile staat ?
Ik hoop voor je dat er een extra bracket meegeleverd word .
Succes met je 2e pc !
 
Dank je wel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan