Excel naar JSON: word afgekapt

Status
Niet open voor verdere reacties.

raaaoul

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
4
Goedenavond,

Ik gebruik VBA om een excel sheet om te zetten naar JSON, echter wordt de JSON als er te veel data in staat afgekapt.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waardoor dit gebeurt en mij eventueel kan helpen dit probleem op te lossen.
In de bijlage een voorbeeld bestand.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsm

Groet,
Marvin
 
Het maximum aantal tekens in B1 is bereikt: 32767
Schrijf het naar een tekst bestand in plaats van naar een cel in een Excel werkblad.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel, ik zie nu ook dat dat het maximum aantal tekens is.
Zou ik de JSON vanuit VBA kunnen wegschrijven naar een .json file en is het ook mogelijk om die direct op sharepoint te plaatsen?

Groet,
Marvin
 
Een JSON bestand is gewoon een tekst bestand met de .json extensie, dus ja, dat kan.
Wat sharepoint betreft kan dat als die sharepoint locatie bereikbaar is via Windows Explorer.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals bedankt, het is gelukt om de json file aan te maken.
Wegschrijven naar Sharepoint lukt nog niet, Sharepoint is beschikbaar via de explorer via: https://xx.xx.local/sites/xx/Documenten.

Maar krijg bij die url een foutmelding: 52 Ongeldige bestandsnaam of ongeldig bestandsnummer

Code:
Sub CreateAfile()
    Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set a = fs.CreateTextFile("https://xx.xx.local/sites/xx/Documenten/robotsleutels.json", True)
    a.WriteLine (toJSON(getValuesRange("robotsleutels"), False))
    a.Close
End Sub
 
Dat is dus geen adres die je met de Windows Explorer kan bereiken.
Dus de File Explorer, niet de Internet Explorer.
 
Ik zie het.
Maar met VBA of VB Script kan je in een dergelijke locatie voor zover ik weet geen bestand op aanmaken.
Wel een bestaand bestand openen.
Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk.
Misschien dat iemand anders hier dat weet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan