Windows 10 Home 64 bits > geen antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

joroma

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Berichten
313
Beste, Gelezen de goede ervaringen met Defender, heb ik Avast verwijderd. Echter ik krijg Defender niet actief omdat "beveiliging etc. wordt beheerd door uw organisatie" en lukt een aanpassing ook niet via GPEDIT.MSC daar deze niet beschikbaar is. Ik heb al e.e.a. gegoogled, maar zomaar iets van het web downloaden en in systeemmappen te plaatsen is mij net een brug te ver.
Ik werk dus nu zonder antivirus en dat vind ik link.
 
Probeer anders "Deze pc opnieuw instellen ( met behoud van bestanden )" uit deze mogelijke herstel-opties.
 
Er zijn programma's die de computer ontoegankelijk maken voor wat betreft veranderingen maar malware kan dat evengoed doen. Op zijn plaats is dus dat u nagaat wat er op de computer opstart. Dat kan met een door AutoRuns van Sysinternals opgestelde lijst. Kijk ook bij het systeemvakje rechts onder op de taakbalk en bij Apps en onderdelen, of u deze programma's wel heeft gewild. Bij AutoRuns zal u de onbekende namen moeten zoeken met Google en met name in de forums van de zoekresultaten. Behulpzaam is in ieder geval dat nieuwe ingangen, sinds de laatst opgestelde lijst, groen zijn.

Avast zou de instellingen geblokkeerd kunnen hebben. Volgens https://www.pc-tips.info/tips/windo...rden-door-uw-organisatie-beheerd-verwijderen/ zou u de volgende opdracht, als Administrator moeten geven: RD /S /Q "%WinDir%\System32\GroupPolicyUsers" && RD /S /Q "%WinDir%\System32\GroupPolicy" Leest u de informatie daar en controleer eveneens dat Windows Update werkt..
 
Laatst bewerkt:
Onderstaand nog nagekeken?

1.Press Windows key and R key together to open Run dialog.
2.In the pop-up window, type services.msc in the box and click OK to continue.
3.In the Services window, scroll down to find Windows Defender Antivirus service.
4.Double-click it, then change its Startup type to Automatic, and change the Services status to Running.
5.Then click Apply and OK to confirm the changes.

When all processes are finished, reboot your computer and run Windows Defender again to check whether the error that your Virus and threat protection is managed by your organization is solved.
 
In de lijst services staat Windows Defender Firewall en Microsoft Defender Antivirus. Ik neem aan dat Microsoft Defender degene is die bedoelde?
 
Lijkt mij dan allebei. Immers zonder een Firewall kun je helemaal niet. Dus allebei Automatisch en Running zetten. Toepassen en OK en opnieuw opstarten.
 
Goedemorgen, Defender Firewall stond al op automatisch. Bij Microsoft Defender Antivirus is het keuze vakje grijs en niet te benaderen. Geprobeerd op starten, krijg melding dat dit voor sommige onderdelen niet wordt toegestaan.
Inmiddels beschik ik nu over de tool GPEDIT.MSC, maar wordt ondanks allerlei instellineng geen beheerder van Defender.
 
Heb je Avast wel verwijdert met de tool die door Avast is aanbevolen? Als die er al is? Doe eens een opschoning met CCleaner. Even kijken wat aangevinkt staat. Loop dit artikel na.
 
Dit is niet niks, ik zal wel even de tijd er voor nemen. U hoort nog van me.
 
Defender werkt weer. Dank voor alle tips, met name Avast door speciale tool verwijderd en het volgende advies opgevolgd. REG DELETE "HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender" /v DisableAntiSpyware, daarna kon ik Defender aan de praat krijgen.

Bestaat er ook een test programma om te controleren of Defender ook werkt?
 
Kijk hier dan naar. How to check if Defender is working properly.
 
Gecheckt. Defender is actief.
Allen dank.
Call mag van mij gesloten worden.:d
 
Mooi gedaan.:thumb:
Zet de topic even op opgelost onder > Onderwerpopties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan