Libreoffice getalnotatie en spellings controle

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus777

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 feb 2020
Berichten
3
Goedemorgen

Ik werk met Libreoffice 7.1.5.2 voor windows.

En ik werk met getal notities.
Ik heb autocorrectie aanstaan en werk ik hier graag mee.
Maar nu krijg ik het volgende niet voor elkaar
Ik noteer met getallen en in deze vorm
bv 10:12 met een dubbele punt ertussen.
Daar krijg ik een rode streep onder en is door spellingscontrole geduid als iets wat ik moet verbeteren.
Ik heb geprobeerd autocorrectie en/of uitzonderingen aan te passen maar het lukt mij niet om aan te geven dat een getallenreeks met een dubbele punt daartussen niet als een taalfout ziet of onjuiste notatie.

Ergens een vinkje aan of uit zetten? Ik weet het niet…
Misschien dat iemand weet hoe dit op te lossen?

Bij voorbaat dank
 
Probeer spellingscontrole eens..... in LO. Geen idee of het werkt.
 
a) dit is het Microsoft Word forum, dus veel kenners van LibreOffice ga je hier niet vinden, en b) riekt het als een spreadsheet vraag. Ik heb in Word in ieder geval nooit gezien dat er spellingscontrole op getallen kan worden uitgevoerd. Zou mij hopelijk verbazen als dat in LibreOffice wél gebeurt.
 
Iets pragmatischer; de rode streepjes zijn een indicatie dat je naar de spelling moet kijken. Sinds de introductie van het 'Groene Boekje' zijn de spellingsregels bijna onnavolgbaar geworden:) Contextafhankelijke spelling is nagenoeg onmogelijk te programmeren.
 
Iets pragmatischer; de rode streepjes zijn een indicatie dat je naar de spelling moet kijken. Sinds de introductie van het 'Groene Boekje' zijn de spellingsregels bijna onnavolgbaar geworden:) Contextafhankelijke spelling is nagenoeg onmogelijk te programmeren.


Het is dat het mij vreselijk stoort, dat rode streepje.
Ik weet het, ik moet me daar niet aan storen want het is van geen invloed verder, maar toch blijft het mijn aandacht trekken dat rode lijntje en de irritatie neemt toe.
En dan moet het opgelost worden. Dat rode lijntje moet weg.
Daar zijn andere oplossingen voor, maar ik wil het dan op de manier zoals ik het normaal ook doe.

Dat gaat niet lukken en ik ga proberen mij er verder niet aan te storen.

Bedankt voor de antwoorden
 
ik ga proberen mij er verder niet aan te storen.
Kun je hier niet een voorbeeld plaatsen? In LO Calc wordt de celeigenschap na het tikken van 10:12 omgezet naar datum en in LO Writer krijg ik geen rood streepje onder deze tekst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan