Nieuwe Laptop maar welke

Status
Niet open voor verdere reacties.

goozemen

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2012
Berichten
46
Mijn huidige laptop acer aspire E1 731 is inmiddels 7 jaar oud en wordt steeds langzamer, tijd voor een nieuwe maar welke.

Van mijn huidige Laptop heb ik onderstaande gegevens gehaald;

c schijf 222 Gb gebruikt 127 beschikbaar
rsolutie 100 x 900
Windiws 10 Home
64 Bits
Ram 8.00GB 7.88 beschikbaar

deze laptop bevalt mij prima, wat ik doe is;
surfen
wat documenten opstellen maar niet veel.
ik speel geen spelletjes hierop oid

Mijn vraag is of de huidige configuratie voldoende is voor een volgende laptop, maw heb ik voldoende ruimte om zaken op te slaan
en is de snelheid voldoende ?

Onderstaande acers heb ik inmiddels bekeken

Acer Aspire 3 A317-33-C3PA
Acer Aspire 3 A315-56-30U0

Alvast bedankt voor de adviezen.
 
Hallo

In deze laptop een s.s.d. monteren i.p.v. de huidige h.d.d. kan een serieuze snelheidsboost geven.

De huidig gemonteerde h.d.d. in een u.s.b. enclosure monteren.

Persoonlijk zou ik met de mogelijke w11 toestanden nu zeker geen nieuwe laptop kopen , omdat deze zo goed als zeker hiermee nog niet compatibel zijn.

Lees zelf uiteraard ook eens de nodige info hierover op www en zuiver zelf het kaf van het koren.

T.p.m. module , en ??? generatie c.p.u. zijn momenteel de vereisten , die zo goed als zeker nog zullen veranderen.

Wacht verdere antwoorden /meningen af.

Peter
 
Is dit ook meteen de max van je budget? Hoeveel anders maximaal?

De A315 heeft een wat betere CPU Intel Core i3-1005G1, maar het blijven low budget laptops. Die i3 is wel Win 11 compatibel.
De A315 heeft dan helaas weer een kleine SSD 256 versus 512 GB voor die trage A317 met een Celeron N4500 iig wel Win 11 compatibel.
Tov je oude systeem vind ik de stap bepaald niet zo groot... de Pentium 2020M is maar iets trager dan de N4500..... er zit nu alleen DDR4 in ipv DDR3.

Kun je niet beter doorsparen tot een betere laptop? Ik vind het een net niet overstap.
 
Laatst bewerkt:
Mijn huidige laptop acer aspire E1 731 is inmiddels 7 jaar oud en wordt steeds langzamer
Dat is software matig, de hardware verouderd wel maar wordt niet langzamer en waarom Acer?, die wordt gezien als een B merk, sommige hebben mazzel maar die dingen zijn niet echt geweldig.

En wat is het max. budget?
 
@Lange Pier. Helaas wordt de software door die eeuwige updates steeds zwaarder, dus je systeem zal toch na een tijd traag worden.

We hebben het zelf ooit getest. Machines met veel te veel geheugen en Windows XP aangekocht voor een klant. Aan het eind van hun leven (zal een jaar of 7 zijn geweest) er nog eens XP opgezet. En feitelijk waren die machines niet meer goed te gebruiken wegens geheugengebrek e.d. . Dus dezelfde machines en dezelfde soort software als toen ze geleverd werden.
 
Budget kn naar 600 maar ik gebruik deze laptop voor huis tuin en keuken gebruik. 2 jaar geleden al een x weggebracht en is toen gefixet maar nu weer heel erg traag.

als iemand een advies heeft mbt een laptop hoor ik dit graag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan