USB stick wordt niet herkend in een USB3 poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Mijn USB3 stick (Toshiba) wordt niet herkend in een USB3 poort, echter wel in een USB2 poort

Wat is er mis met dat stickie ?

MVG
Dukkel
 
En vanwaar de conclusie dat het aan het stickje ligt?
 
Hallo Aar

Ja, dát stickie druk je nu eenmaal in je PC, en als er geen bericht verschijnt, trek ik dáár deze conclusie uit.

Maar wáár zou het anders aan kunnen liggen?
 
Dat bericht komt eerder vanaf de USB-poort driver.
Werken andere stickjes en USB-devices wel in die USB-3 poort? En werkt die stick wel in een andere USB-3 poort?
 
Laatst bewerkt:
Ja, die spelen automatisch af, ook in diezelfde USB3 poort.
 
Reactie in post vijf van dat artikel zou ook nog kunnen.
 
Deed me aan vroegere jaren met Win10 denken.
Maar nee, het heeft jammer genoeg niets opgelost.
 
Nostalgie lost meestal niets op.;)
 
De moederbord chipset drivers al geïnstalleerd? Er zijn verschillende aansturingen voor groepen USB aansluitingen. De site van de fabrikant biedt de beschikbare drivers.
 
Hallo Alfred 2

Inmiddels heb ik wel de Chipset van het MSI moederbord geinstalleerd, en opnieuw opgestart.

Maar deze USB3 stick wil nogsteeds niet in een USB3-poort herkend worden. (Wel dus in een USB2-poort !!)
 
Hallo Alfred 2

CORRECTIE, de Chip Drivers waren niet (goed) geinstalleerd


Nu werkt die USB43 stick weldegelijk in een USB3-poort

Bedankt, dit was een goed advies
 
Bedoel je, wel degelijk opgelost? Zie > Onderwerpopties;).
 
Helpmij.nl stuurt wel eens bericht om te vragen of de vraag is opgelost. Dat heeft iemand kunnen doen door in de donkerblauwe balk, boven het onderwerp, voor Onderwerp opties te kiezen en de vraag als opgelost te markeren. Je kan op Helpmij.nl namelijk zoeken naar onopgeloste vragen. Daarom ook als het onderwerp uit de lijst van recente vragen verdwijnt, is het makkelijk als u dit als opgelost zet. Fijn dat het gegeven advies heeft geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan