Wordpress problemen met webshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hilde019

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2006
Berichten
231
Hallo allemaal,

Ik heb een Wordpress site en had regelmatig problemen met de betalingen via mijn webshop en mijn online reservation systeem.
Dan werkte het weer wel en dan weer niet, om gek van te worden! Ik had geen idee waarom, want er werd niets uitgevoerd inzake updates of zo.

Nu ontdekte ik toevallig dat toen ik de cache van de betrokken pagina's verwijderde alles terug perfect functioneerde!
Kan het echt enkel door dàt geweest zijn? Te veel cache tot de pagina's niet meer werkten en de foutmelding 404 weergaven?
Cache wèg en alles ok?

Graag een antwoord!
 
Ik denk dat we hier weinig mee kunnen. De vraagstelling is te algemeen en geeft derhalve te weinig details.
Ik raad aan om de error_logs te bekijken op de moment dat het gebeurt, en eventueel een debug-stand aan te zetten als dat erin zit.
 
Nu ontdekte ik toevallig dat toen ik de cache van de betrokken pagina's verwijderde alles terug perfect functioneerde!
Kan het echt enkel door dàt geweest zijn? Te veel cache tot de pagina's niet meer werkten en de foutmelding 404 weergaven?
Cache wèg en alles ok?
De moderne besturingssystemen kunnen zeer veel bestanden per directory opslaan, je zal hier geen problemen mee hebben..
Bij oudere systemen kan er een limiet zijn, zie hier voor alle info.

Er kan in de software een verwijzing staan die naar een verkeerd bestand in de cache verwijst.
Dit hoort normaliter niet voor te komen. Je lost het op door de cache van de software op de server leeg te maken.

Als de cache in jouw computer niet meer lekker is dan ligt dit niet aan de software maar aan jouw browser.
 
Over welke cache hebben we het. De browsercache op je eigen systeem of de cache op de server?

Verder kan het zo zijn dat sommige plugins niet compatibel zijn met de caching software van je webserver, of mogelijk zijn er aparte instellingen voor nodig. Kunnen we alleen iets over zeggen als we weten welke software (en versies) je allemaal gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan