mappen configuratie externe site vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb intussen een boekwerk "HTML & CSS van Jon Duccett in mijn bezit
Top dat je de kennis gaat ophalen maar helaas (denk ik) met het verkeerde boek. Het lijkt erop dat dit boek 10 jaar oud is :(

Het beste kan je een recent boek (2019-2021) aanschaffen over html/css of over Bootstrap 4 (of Bootstrap 5). In mijn voorbeeld heb ik Bootstrap gebruikt. Voordelen van Bootstrap zijn : de meeste css is al voor je gemaakt + geschikt voor alle schermen (ook smartphone) + wereldwijde support + veel info en voorbeelden op internet/boeken. Korte gratis cursus op w3schools
 
Laatst bewerkt:
Het boek van Duccett is op internet te vinden als pdf, ik heb het gedownload om even kort erin te kijken. In het algemeen is het best een goed beginnersboek maar op diverse punten is het achterhaald of wordt code uitgelegd die tegenwoordig niet meer mag worden gebruikt. Een beginner weet niet wat wel en wat niet goed in het boek wordt uitgelegd, dat is het grote nadeel van een boek dat 10 jaar oud is. De belangrijkste oorzaak vind je bij de info over html5: At the time of writing, the HTML5 specification had not been completed. Best jammer, ik denk dat als dit boek herschreven zou worden naar html5 met de webdesign methoden van nu, dat het weer een top boek zou zijn.

Tip: Deze html cursus (klik) blijft actueel, en deze css cursus (klik) blijft ook actueel. Alle voorbeelden kan je zelf aanpassen zodat je leert door ermee te spelen. En omdat jouw website best wat afbeeldingen bevat is deze pagina over images (klik) een leuke aanvulling.
 
Laatst bewerkt:
Bootstrap 4 in bestelling.
Goede keuze!
Ook W3schools heeft er een tutorial voor

Maar begin eerst met HTML. Dan CSS en daarna Bootstrap.

Veel succes!
 
Maar begin eerst met HTML. Dan CSS en daarna Bootstrap.
:thumb:

@marconist Dit zijn de linkjes :)
html / css / bootstrap 4

Opmerking: Bootstrap 4 is gestopt bij versie 4.6. Inmiddels is Bootstrap 5 bij versie 5.1 aangekomen. Omdat er op internet veel code beschikbaar is voor versie 4 is dit denk ik voor een beginner een goed vertrekpunt. De verschillen tussen BS4 en BS5 zijn niet zo groot zodat de website makkelijk is om te zetten naar BS5
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan