Windows 10 telefoon weer als externe HDD in verkenner?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Berichten
184
Hallo,

Is het mogelijk om in windows 10 mijn telefoon weer gewoon als externe HDD aangesloten te krijgen zodat ik alle bestanden kan verplaatsen i.p.v. alleen maar foto's die ik met de camera maak via dat vage, jouw telefoon programma? Ik heb namelijk ook foto's gemaakt via whatsapp bijvoorbeeld maar die foto's laat die stomme programma niet zien dus die kan ik niet naar mijn PC overzetten. Als iemand weet hoe ik mijn telefoon weer gewoon via verkenner aangesloten krijg en zo mijn telefoon kan beheren dan wil ik dat graag weten want dat programma "jouw telefoon" is gewoon bagger.
 
Met een USB-kabel.... ;-)
Wat voor telefoon is het?
 
Het is een samsung, maar dat werkt niet. Ik sluit hem aan met een USB kabel maar er gebeurd niks. In windows 7 kreeg je de telefoon dan in verkenner, nu gebeurd er niks omdat windows 10 met dat maffe programma jouw telefoon zit. Hij wil niet meer als gewone externe harde schijf gezien worden.
 
Op het scherm moet je dan aangeven dat je een bestandsoverdracht wilt uitvoeren. Werkt hier perfect.

Let wel op dat je telefoon niet vergrendeld is.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg geen optie voor dat op mijn telefoon. Hij zegt niks over bestandsoverdracht.
 
Je hebt altijd de keuze tussen de kabel gebruiken voor mobiel dataverkeer, als een zender/ontvanger of voor bestandsoverdracht.

Als je een programma wilt waarmee je altijd kan uploaden of downloaden, plus ook nog de status van de telefoon kan zien, dan raad ik het programma MyPhoneExplorer aan. Dit biedt het beschikken over de bestanden op de telefoon wanneer deze ergens binnen het WiFi bereik is. Op de telefoon moet de app actief zijn.

Andere mogelijkheden zijn dat je bepaalde mappen synchroniseert of door jou gekozen content meteen upload naar de cloud, zodat je overal en altijd toegang tot deze bestanden hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik wou dus gewoon dat ie dat via de kabel deed en zelfs met ontwikkelaarsopties aan en dataverkeer op standaard gezet vond ie nog niks.... Ik heb nou dat programmaatje van Alfred geprobeerd en via dat programma kom ik erachter dat de telefoon beweerd dat er geen USB kabel aangesloten is terwijl er wel 1 aangesloten is. Enige idee hoe ik de telefoon kan laten weten dat er wel een kabel aangesloten zit? Eventueel met die ontwikkelaarsopties?
 
Het kan nog gewoon via windows verkenner alleen moet je inderdaad via de 'ontwikkelaarsmodus' het één en ander veranderen aan de instellingen.
Hier staat het redelijk uitgebreid uitgelegd.
https://nl.androidhow.eu/hoe/maak-d...oon-standaard-in-de-modus-bestandsoverdracht/

Ik ga er van uit dat je de USB kabel op juiste werking hebt gecontrolleerd/andere kabel hebt geprobeerd.
En controleer ook de aansluiting van de telefoon of daar niet te veel stof in zit, 1 mm stof kan er al voor zorgen dat de USB stekker geen dataverbinding meer maakt.
 
Laatst bewerkt:
Probeer gerust een andere USB-kabel.
 
Nou, andere kabel werkt niet, andere USB poort werkt niet.... maar die handleiding had ik al gezien en gebruikt, ik heb alleen geen optie, USB controlled by device. Ik heb alleen de onderste optie van dataverkeer aanzetten permanent.... Dus dat zou het nog kunnen zijn maar ik heb dus geen idee waar dat anders kan staan, heb de hele ontwikkellaarsopties beetje doorgekeken naar alles wat USb erin had staan maar niks lijkt op controlled by device... Het programaatje van Alfred werkt iig voor nu, ik kan nu tenminste bij al mijn foto's komen en niet alleen bij die van de camera. Dus dat is iig gelukt, snap alleen niet waarom mijn telefoon dus gewoon niet via USB wil werken. Met dat programmaatje doe ik het nu via wifi. Het is wat omslachtig maar ik denk dat het probleem dus eigenlijks bij mijn telefoon ligt... raar...
 
Die opties heb ik dus niet. Daarvoor moet ik echt ontwikkellaarsopties aanzetten, standaard heb ik geen optie om te kiezen voor bestandsoverdracht en met ontwikkellaarsopties heb ik een optie om permanent op bestandsoverdracht te staan zodat ik het niet elke keer hoef te selecteren (als ik die optie had tenminste)
 
Vreemd. Dat zijn standaard opties.
Dan weet ik het ook niet.
 
Wat ik mis in deze topic is o.a.:
Type toestel ( ja, het is een samsung... enig idee hoeveel verschillende types smartphone Samsung heeft ( gehad ) ?? )
Welke Android-versie er op dat toestel draait, want ook dat kan van belang zijn v.w.b. de beschikbare opties / instellingen....
 
Dank, maar loop je dan niet een versie achter aangezien Android 12 er binnenkort aan komt..?
Aaahh, ik zie net dat dit een 2018 toestel is, dus Android 11 gaat er voor dit toestel niet komen.
Daarbij zijn er nogal problemen gemeld omtrent de Android 10 upgrade van dit toestel.

As je het echt niet aan de gang krijgt zou ik een backup maken van wat je wilt bewaren en vervolgens een reset naar fabrieksinstellingen uitvoeren.
Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn.
 
Jaaa... een backup maken.... als ik dat programmaatje van alfred niet had gehad, hoe zou ik dan een backup maken als ik niks van die telefoon af had kunnen krijgen zonder dat programmaatje?? Beetje sarcastische vraag maar vond je antwoord ff grappig aangezien mijn probleem was dat ik niks van die telefoon af kon halen.... tenzij je een backup kan maken op de telefoon zelf dat ie er niet afgooit als je een reset doett? Kheb meer verstand van PCs dan telefoons.... telefoons gebruik ik meer voor contact en niet als PC.. :p
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meer programmaatjes en manieren om data van je telefoon te halen getuige o.a. deze video:
[video=youtube;wBBxsAMWhD4]https://www.youtube.com/watch?v=wBBxsAMWhD4[/video]
Daarnaast kun je de meeste data backuppen naar Google Drive als je een Google account hebt ingesteld op de telefoon.
Daarmee kun je het toestel na een reset ook weer heel vlot gebruiksklaar maken door deze backup terug te zetten...
 
ok, ik heb dat filmpje bekeken maar er staat niet bij offie ook foto's backupt, dus das niet echt duidelijk.....En daar gaat het me eigenlijks om, omdat ik alleen maar toegang had tot mijn foto's die ik met de camera zelf had gemaakt en niet met whatsapp en discord had gemaakt... maar goed, het is iig gelukt met dat programmaatje van alfred, en ik denk dat ik dan miss een nieuwere telefoon moet kopen aangezien de android versie te oud is en niet geupdate wordt naar de nieuwste versie. Ik gooi het gewoon op dat het aan deze telefoon ligt en dat een nieuwe het probleem wel oplost, hopelijk, en anders heb ik de opties miss die ik op internet zie dan wel hopelijk... Maar foon is nog goed dus zal wel ff duren voor ik nieuwe koop, heb iig toegang tot al mijn foto's voor nu. Bedankt aan iedereen die tot nu toe met goeie tips en trucs aankwamen, het zal iig helpen mocht een nieuwe telefoon dezelfde problemen geven :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan