besturingselement word document doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexCEL

Meubilair
Lid geworden
3 apr 2014
Berichten
8.276
Kan iemand mij vertellen waarom bij mij, in bijgevoegd documentje, de gehele checkbox geselecteerd wordt als ik erop klik? Ontwerpmodus staat uit.

Het is de bedoeling dat de checkbox de tekst die eronder staat zichtbaar maakt of juist verbergt.
 

Bijlagen

  • test in- en uitklappen tekst (AC).docm
    23,9 KB · Weergaven: 32
Bij mij doet-ie het, al is de eerste klik zonder effect, omdat dan vermoedelijk alleen het object geselecteerd wordt. Daarna wordt de tekst getoond of verborgen. Werkt dat bij jou ook zo?
 
Ik constateer ook dat de code verkeerd om werkt; dat maakt de verwarring wellicht ook wat groter.
Code:
Private Sub CheckBox1_Click()
    ActiveDocument.Bookmarks("Risico1").Range.Font.Hidden = Not CheckBox1.Value
End Sub

Code:
Private Sub CheckBox2_Click()
    ActiveDocument.Bookmarks("Risico2").Range.Font.Hidden = Not CheckBox2.Value
End Sub

Dan doet-ie het ook gelijk goed, dus in één keer.
 
De code is het probleem niet, daar kom ik wel uit denk ik, zeker met bovenstaande suggesties.

Als ik klik op het besturingselement wordt deze in zijn geheel geselecteerd. Ik kan niet een vinkje zetten... ik heb een plaatje toegevoegd van wat ik bedoel.

Misschien is het een (beveiligings)instelling ergens, maar ik kan niet vinden waar of waarom.

*knip*

Nieuwe bijlage:
 

Bijlagen

  • checkbox.jpg
    checkbox.jpg
    6,7 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Je bijlage doet het niet.
 
Je plaatje is van een document dat in de Ontwerp fase staat. Dat moet uiteraard niet. Dus je moet eerst de Ontwerpmodus uitzetten.
 
Hierbij de versie die bij mij prima werkt.
 

Bijlagen

  • test in- en uitklappen tekst (AC).docm
    24,1 KB · Weergaven: 26
Je zegt dat Ontwerpmodus uit staat, maar het lijkt er inderdaad op dat deze toch aan staat.
Probeer dit eens:
Code:
Private Sub CheckBox1_Click()
    If CommandBars("Control Toolbox").Visible Then ActiveDocument.ToggleFormsDesign
    ActiveDocument.Bookmarks("Risico1").Range.Font.Hidden = Not CheckBox1.Value
End Sub
 
Lijkt mij niet nodig om de Ontwerpmodus met VBA aan of uit te zetten; da's een eenmalige actie. Wil niet zeggen dat het niet mag natuurlijk, maar waarom overbodige code in een macro zetten?
 
Uiteraard alleen om te testen of dat het probleem verhelpt.
 
Ik open jouw documentje OctaFish en krijg zelfde resultaat. De checkbox zelf wordt geselecteerd. Resultaat zoals in plaatje.

En Edmoor: ik wil het graag testen maar kan dus niet op de checkbox klikken om de code uit te voeren, om hiervoor staande reden.

Ontwerpmodus staat via de knop uit.
 
Je kan in de VBA editor in die Sub gaan staan en dan op F5 drukken.
Daarna proberen of je nu wel die checkbox kan aanvinken.
 
Laatst bewerkt:
Probeer deze variant eens:
 

Bijlagen

  • test in- en uitklappen tekst (AC).docm
    25,4 KB · Weergaven: 26
Ik ben verder... maar wel onverklaarbaar voor mij.

Ik heb "bewerking beperken" aangezet en weer uitgezet in laatste bestandje. Nu werkt het wel zoals bedoeld... !?
 
Als het maar werkt :). Soms kan de office beveiliging inderdaad in de weg zitten. Zelf zet ik alles zoveel mogelijk uit, zodat ik 'bewerking beperken' eigenlijk nooit tegenkom. Behalve uiteraard bij documenten die je van het web afhaalt.
 
Dank voor het meedenken beide. Vraag voor nu afgesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan