mysql syntax error

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Hoi, tijdens installatie van ZoneMinder op Ubuntu krijg ik bij een van de laatste stappen een SQL syntax error.
Geen idee waarom.
Het gaat om deze installatie handleiding en bij stap 5 moet ik de database configureren.
https://zoneminder.readthedocs.io/e...uide/ubuntu.html#easy-way-ubuntu-18-04-bionic

Als ik het volgende commando ingeef
Code:
mysql -uroot -p -e "grant lock tables,alter,drop,select,insert,update,delete,create,index,alter routine,create routine, trigger,execute on zm.* to 'zmuser'@localhost identified by 'zmpass';"

krijg ik melding
ERROR 1064 (42000) at line 1: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'identified by 'zmpass'' at line 1

mysql> status
--------------
mysql Ver 8.0.26-0ubuntu0.20.04.2 for Linux on x86_64 ((Ubuntu))

tips welkom!
 
Maak er eens dit van:
Code:
to 'zmuser'@[COLOR="#FF0000"]'[/COLOR]localhost[COLOR="#FF0000"]'[/COLOR] identified by 'zmpass';"

Dus localhost tussen enkele aanhalingstekens.
 
Laatst bewerkt:
Thanks @edmoor voor de hulp. Heb het nu zoals onderstaand geprobeerd alleen dezelfde foutmelding.
Code:
mysql -uroot -p -e "grant lock tables,alter,drop,select,insert,update,delete,create,index,alter routine,create routine, trigger,execute on zm.* to 'zmuser'@'localhost' identified by 'zmpass';"

begrijp 't ook niet want de vorige keer heb ik ook al eens zo ZoneMinder geïnstalleerd en toen ging het goed.

Yes! Heb na weer een tijd Googlen volgende gevonden en dat gaat goed:
Code:
mysql -uroot -p < /usr/share/zoneminder/db/zm_create.sql
mysql -e "ALTER USER 'zmuser'@localhost IDENTIFIED BY 'zmpass';"
mysql -e "GRANT ALL PRIVILEGES ON zm.* TO 'zmuser'@'localhost' WITH GRANT OPTION;"
mysql -e "FLUSH PRIVILEGES ;"

pfff.. opgelost :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok dan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan