Hp laptop 15-bw0xx weigert te updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudike6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2020
Berichten
335
Me pa heeft een hp laptop(model staat in titel) en hij zei tegen mij dat ie niet meer kan updaten. Ik heb alles geprobeerd maar niks werkt.. Windows 10 21h1 kan hij niet installeren en W11 ook niet..
Is er nog een oplossing voor?
 
Maak eens een nieuwe administrator account aan, mss is dit account corrupt geraakt. Als dat nog lukt...
Log vervolgens in als die persoon en dan?
BTW: Voer je die installatie uit van een USB stick...? En wie heeft die USB stick gemaakt.. en op dit systeem wat niet goed is of?????
Graag wat meer info dan een een.2 liner....(tis iets meer dan een regel...:D)
 
Laatst bewerkt:
Ik installeer vanuit update center. Maar voor windows 11 heb ik een usb stick gemaakt met de
iso van nieuwste beta versie windows 11 en die verwerkt met Rufus. Dan run ik de setup file in de usb stick.
Eerst deed ik 21h1 uit de updatecenter want die laptop runt 1909. Mislukt. Allebei. Das wat meer info. Zo genoeg?
 
1909 wordt niet meer ondersteunt.
Als je een installatiestick maakt van 21h1 via de Media Creation Tool hier, kun je daarmee een update met behoud van bestanden uitvoeren, heb ik hier onlangs zelf ook nog gedaan...
 
@rudike6
Of het werkt met Rufus hangt vaak af van d settings van Rufus zoals MBR of UEFI. Doe je het verkeerd dan werkt het niet.
De manier van @Scrapheap zou moeten werken.
 
Ik heb de installatiestick. Hoe installeer ik? Booten vanaf usb?
 
Ja, de eenmalige bootkeuze knop is: eerst meteen herhaaldelijk op Esc. drukken en in het menu wat dan verschijnt F9 kiezen voor boot opties.

Windows is met updaten waarschijnlijk achterop geraakt en kan dan niet meer bijgewerkt worden naar de nieuwste versie.

Windows 11 is nog niet uitgebracht, de systeemeisen zullen wel hoog zijn en HP biedt er geen drivers voor. Wacht eerst op ervaringen van anderen en download niet drivers van de site van derden. Alleen van HP en (met wisselend succes) drivers van de site van de fabrikanten van onderdelen van de laptop.
 
Heb ik geprobeerd, Alfred, maar hij wil niet booten van usb terwijl ik wel usb selecteerde. Startte normaal op.. Ik de setup file runnen ook goed?
 
Een UEFI systeem start altijd op via de Windows Boot Manager wat je ook als eerste zet om van te booten, was al eerder gezegd, bij een HP notebook is dat esc om het boot menu op te roepen via F9, dient wel de bootable USB W10 installatie stick erin te zitten.
 
Misschien moet in de BIOS ingeschakeld staan: Opstarten van andere apparaten "boot other devices" want dat is o.a. USB.

Volgens bericht nummer 3 lukt het met de setup.
Dan run ik de setup file in de usb stick.

Is er opnieuw een licentie nodig? Weet iemand dat?
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet in de BIOS ingeschakeld staan: Opstarten van andere apparaten "boot other devices" want dat is o.a. USB.

Volgens bericht nummer 3 lukt het met de setup.


Is er opnieuw een licentie nodig? Weet iemand dat?

Volgens mij wel.
 
Als er reeds Win 10 op gedraaid heeft is er geen nieuwe licentie nodig, installatie wordt bij een werkende internetverbinding automatisch opnieuw geactiveerd.
 
Een UEFI systeem start altijd op via de Windows Boot Manager wat je ook als eerste zet om van te booten, was al eerder gezegd, bij een HP notebook is dat esc om het boot menu op te roepen via F9, dient wel de bootable USB W10 installatie stick erin te zitten.

Wordt gewoon niet gelezen en dan werkt niets....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan