rekenmachine Windows 10 weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

marbo2

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
170
Ik had de rekenmachine op de taakbalk maar werkte niet meer.
Advies gekregen deze te verwijderen en opnieuw te installeren.
verwijderen lukte alleen opnieuw installeren niet meer, iemand een tip hoe ik deze terug kan zetten?
 
Als dat gelukt is en hij staat toch niet in het menu, type dan in "Uitvoeren" of in het Windows 10 zoekvakje/met het loepje:
Code:
calc
Dan zou de rekenmachine moeten starten en met de R-muis op de taakbalk kun je hem weer aan de taakbalk vastzetten.
 
Laatst bewerkt:
Calc.exe in de map Windows System32 dubbel klikken en een keuze maken welke je wilt.
 
Dus heeft u de rekenmachine van Microsoft gedownload? https://www.microsoft.com/en-gb/p/windows-calculator/9wzdncrfhvn5?activetab=pivot:overviewtab

Als u dat geprobeerd heeft terwijl u ingelogd was als Administrator, controleer dan Windows met de opdracht sfc /scannow en doe een schijfcontrole via Verkenner en in het contextmenu Eigenschappen van de c:. Repareer bij fouten alleen het bestandsysteem.

Staat er weer op, tanx!

Had nog een paar rare fouten, foto's die niet openden, knip/plak programma die opeens niets meer deed.
Na overleg met PC zaak kreeg ik de simpele vraag, heeft u de pc al eens opnieuw opgestart.
Dus niet afsluiten en daarna weer aanzetten, maar echt opnieuw opstarten.

Dit gedaan en alles doet het weer.....
 
Met slaapstand aan één stuk doorgewerkt zeg maar. Zijn recente updates dan wel geïnstalleerd? Fijn om te horen dat het beter gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan