Steam downloads droppen van 300Mbit naar 0MBit

Status
Niet open voor verdere reacties.

WernandHoefsloot

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2018
Berichten
9
Hoi Gamers,

Ik heb verschillende game launchers waaronder Rockstar, Origin, Bethasda, GOG en Steam.
Mijn snelheid is 300 Mbit, ik haal die snelheid contineu in alle gamelaunchers behalve Steam.
Ook de speedtest toont aan dat mijn snelheid 306Mbit is. Aangezien al die andere gamelaunchers goed werken ga ik er van uit dat het ligt aan Steam.
Ik heb de download cache in steam al geleegd en er zitten in steam geen limieten op de bandwidth. Mijn snelheid in steam komt niet hoger dan 3.3 Mbit 1 procent van mijn snelheid.
Ik heb steam ook al een paar keer opnieuw geinstalleerd mocht niet baten.

Iemand bekend met dit probleem? Het moet haast wel aan de steam servers of de launcher liggen.
Graag wat advies.

Wernand Hoefsloot :(
 
Die stappen had ik al doorgenomen maar bedankt Pier!
Ik heb 2 verschillende pc's geprobeerd en op beide steam geinstalleerd en ook een andere externe hdd uitgeprobeerd om dat eventueel uit te sluiten de tweede pc zit een verse windows 10 op en de andere een wat oudere maar het mocht niet baten de snelheid blijft droppen dus het moet aan steam liggen want de andere gamelaunchers doen het op beide pc's op full speed. Ik krijg maar 1 procent van mijn snelheid in steam dus zal het wel een week duren voordat ik al mijn spellen weer op de hdd heb staan. Als iemand nog een tip heeft ze zijn welkom!! :)
 
Geen games meer via steam

Als ik problemen met steam blijf houden dan is het einde tijdperk games kopen via steam.

:(
 
Lijkt me sterk dit verschil. Een drop impliceert dat het ook wel eens sneller is. Welke snelheid haal je dan?

Verder rekent Steam in MB. Scheelt al een factor 10 met rekenen in Mb.
 
Ik zit normaal in andere gamelaunchers op 38 MByte per seconde (300 Mbit) hij dropt naar 0 MByte blijft een seconde of 15 op 0 en klimt daarna weer langzaam op naar 15-20 MBit/s en dropt dan weer na een paar seconde naar 0 en dat herhaald zich constant.

Helaas :(
 
De Help van Steam geeft richtlijnen waar je aan moet voldoen om de meest optimale verbinding voor een situatie te krijgen.

Heb je dat allemaal al systematisch getest? Kon dat allemaal iig niet als bron + aanpak lezen.

Wel dat je eea al wel gedaan had, maar in de Steam online Help staat imho veel meer.....

https://help.steampowered.com/nl/faqs/view/5AC5-8056-E88F-F3FF
Kijk ook online, er staan weblinks bij om je te helpen
Inhoudsservers
Steam gebruikt inhoudsservers die over de hele wereld verspreid zijn. Steam probeert de beste inhoudsserver te selecteren op basis van je locatie. Als Steam-downloads langzamer verlopen dan verwacht, controleer dan je huidige downloadregio:
Start Steam op
Ga naar Steam > Instellingen > tabblad Downloads
Selecteer onder Downloadregio de regio waarin je je bevindt of die het dichtstbij is.
Je kunt ook verschillende regio's in de buurt proberen om te kijken of er een betere verbinding beschikbaar is.


Toepassingen van derden
Sommige toepassingen van derden, zoals ESET NOD32 Anti-Virus, kunnen ervoor zorgen dat Steam de verkeerde inhoudsservers gebruikt. Elk soort internetbeveiliging en/of pakketfiltersoftware (zoals firewalls) kunnen een gelijkaardig effect veroorzaken. Dit kan ook tot verbindingsproblemen leiden. Volg de gids Programma's die Steam kunnen verstoren om het probleem te testen.

Netwerkverbinding
Volg deze aanwijzingen om ervoor te zorgen dat de juiste poorten open staan en controleer zorgvuldig de lijst met internetaanbieders die problemen met Steam hebben: Netwerkproblemen oplossen.

Verbindingssnelheid
Zorg ervoor dat je Steam-verbindingssnelheid juist is ingesteld. Bekijk Clientsnelheden instellen (Engelstalig) voor meer informatie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan