Voeg weeknummer automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
231
Hoi,

Ik gebruik form velden in mijn word document.

Het document word opgeslagen als word template.

Nu wil ik in 1 van de velden automatisch de weeknummer invullen zodra het document opent.

Maar hoe doe ik dat?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.docx
    365,2 KB · Weergaven: 46
Dat zal héél lastig worden, want Word werkt met tekst, niet met getallen. En een datum is, zoals je waarschijnlijk weet, een getal. Dus je zou op basis van een (al dan niet automatisch gegenereerde) tekst (de datum) een getal terug moeten fabrieken, op basis waarvan je dan een weeknummer kan berekenen. En dat is, zelfs in Excel, al een dingetje, want weeknummers kun je op verschillende manieren berekenen. Afhankelijk van wanneer de eerste week van een jaar begint. In jouw document zit in ieder geval geen enkele manier om dat automatisch te laten bepalen. Overigens is het invullen met de hand natuurlijk een fluitje van een cent. Iemand die in staat is om een naam in te vullen, kan ook even in de kalender kijken welke week het is, en dat invullen. Dat is in ieder geval de slimste en handigste manier.

Je kunt het overigens wel enigszins automatiseren, door een macro te maken die bij het maken van het document wordt uitgevoerd en in het betreffende veld, op basis van de huidige datum, het weeknummer berekent en invult. Dat is eigenlijk de enige makkelijke optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan