Computer herstart regelmatig uit zichzelf/ Rashmideva Veldhuizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dobbelke

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Berichten
17
Beste Forumleden,
Mijn computer WIN10 herstart op de gekste momenten , soms binnen een half uur, soms pas na 3uur in gebruik te zijn geweest; bijvoorbeeld :
- wanneer ik op het kruisje rechtsboven klik om de browser te sluiten
- wanneer ik foto’s aan het bewerken ben -en een schuifje verplaats
- wanneer ik een tijdje met e-mail bezig ben ea.
De computer is nu 4 jaar oud, heeft 2 interne schijven en 2 x een SSD.

Mijn computerwinkel heeft eea. breed gecheckt op virussen en malware, en onderdelen doorgemeten . De conclusie was dat de grafische kaart stuk was.
Nu is er een nieuwe grafische kaart geplaatst - NVIDIA Geforce GTX 1650,
Maar de computer herstart nog regelmatig op onverwachte momenten .
Mijn computerwinkel stelt nu dat de voeding een tik heeft meegekregen van de kapotte grafische kaart, en dat er een nieuwe voeding geplaatst moet worden…
Ik heb het programma. Speccy geopend om de temperatuur te meten tijdens deze handelingen,
maar de temperatuur van de CPU e.a schommelen netjes ronde de 30 graden.

Mijn vraag:
is dit soort probleem bij jullie bekend .
hebben jullie enig idee of de informatie van mijn computerwinkel klopt, of ligt de oorzaak ergens anders..
En… is er een oplossing?

Veel dank voor jullie inzet op het forum, en ik hoop dat er een oplossing is voor het probleem !
Rashmideva Veldhuizen.
 
https://www.resplendence.com/downloads
En dan een log van deze plaatsen, wel wachten op een restart anders is er nog geen minidump.

En welk merk, type en wattage voeding zit er nu in?
En je kunt ook de weblink van Speccy hier plaatsen, is handig voor de helpers, de weblink en niets anders.
 
Ik vind het vrij knap dat de computerwinkel de kaart heeft weten door te meten. Is namelijk een bekend euvel in de ICT dat er niet echt iets valt te meten. Meestal is het part swapping. Oftewel, vervang componenten door andere en als het dan wel werkt dan zal de originele component wel stuk zijn geweest.


Meestal is het trouwens andersom. Voeding gaat stuk en als gevolg daarvan gaan er andere dingen ook stuk.
 
Ik zou meteen de logboeken raadplegen, met name de fouten van het laatste voorval. Logboeken vind je door met rechts op Start te klikken en Logboeken te kiezen.

Met AutoRuns van Sysinternals kan je een lijst laten opstellen van alles wat er opstart en dus actief is op de computer. Een slecht geschreven programma kan gaan updaten en de computer start opnieuw op door een fout maar het kan ook zijn dat een programma zoals een cloud opslag of Windows zelf alle bestanden indexeert en dat dit door fouten in het bestandssysteem niet lukt. Doe dus in ieder geval een schijf controle via verkenner en Eigenschappen van de schijfstations maar schakel dingen als Dropbox, virus scans op de achtergrond en Windows Search service (voor snellere zoekopdrachten) even uit. Zoek onbekende namen in de lijst die AutoRuns opstelt met Google en in de forums van de zoekresultaten. In de volgende opgestelde lijst zijn nieuwe regels groen, het is dus de moeite van het controleren waard. Verder kan je verdachte (onnodig of ongevraagde) programma's vinden; rechts op de taakbalk en bij Apps en onderdelen.

Wanneer mijn computer af en toe opnieuw opstart, zonder foutmeldingen, dan is bij mij het 3 Volt knoopcel batterijtje half leeg. Als dat de oorzaak is dan kan je het bedrag voor de controle terugvragen aan de winkel. Wanneer je de computer toch van de stroom af hebt en opengemaakt, zet de stekker van de c schijf dan eens op een andere controller, bij voorkeur een eerdere in de volgorde en de controller aansluitingen beginnen vaak bij nul.

Windows 10 heeft geheugen controle, altijd de moeite om dat even te doen bij plotseling optredende fouten.
 
Het zou wel es de voeding kúnnen zijn ..
Welke videokaart had je er eerst in ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan