Hoe kun je een programma standaard activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo,

De oplossing hiervoor vinden is voor mij niet gemakkelijk.
Dit vind je eigenlijk alleen maar. Maar, bij stap 4 staat het programma dat ik wil opstarten bij het booten van windows er niet bij.
Hier heb ik naar gezocht en niet gevonden. Met msconfig heb ik ook geprobeerd, maar vond het programma ook niet.

Het programma is hier te vinden: https://energenie.com/item.aspx?id=7556 Als ik het programma een tijdje later pas opstart wordt de programmeerbare stekkerdoos (of de bijbehorende usb poort) niet meer gevonden. Energenie heeft er geen verklaring voor. Dus activeren bij booten lijkt mij dan een handige workaround.

Wie kan helpen?

Mvg

Rob
 
Tik dit in de adresbalk van de verkenner:
Code:
%ProgramData%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp
En druk dan op de Enter toets.
Zet een snelkoppeling naar het betreffende programma in de map waar je nu bent.

BTW:
Ik gebruik Energenie zelf ook en heb er nooit een probleem mee gehad.
 
Ctrl+Shift-Escape = Taakbeheer > Tabblad Opstarten > Bestand > Nieuwe taak en voeg met Bladeren het uitvoerbare bestand toe.
 
@edmoor: Werkt perfect. Ik heb de pc al geruime tijd aan staan en in de powermanager blijft "USB" groen gekleurd.
@Senso: Ik zal wel wat fout doen. Als ik het uitvoerbare bestand aanklik start dat programma op zonder dat ik wat van een nieuwe taak zie.

Nu kan ik wel doen dat in mij post staat in die 4 stappen.

Slot van het liedje, weer wat geleerd en het werkt.

Bedankt voor jullie moeite.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik fout zit. Sorry. Met Glary Utilities kun je wel opstartitems toevoegen. Onder in het betreffende venster zie je Programma toevoegen...

Dan moet je een opdrachtregel maken voorbeeld:
Locatie: C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.21.6.51\uistub.exe
Argumenten: /lu
parameter/argumenten kun je apart invoeren etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan