advies gevraagd voor aanschaf mesch/router/ap

Status
Niet open voor verdere reacties.

huppelpaard

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2018
Berichten
157
Hoi Allemaal,

Ik zie door de bomen het bos niet meer en wil graag advies over het volgende:

Ik woon in een nieuwbouwwoning en heb een v12 kpn modem aansluiting in de meterkast.
Mijn aansluitingen naar de tv en slaapkamer zijn nu bekabeld maar wil om meerdere redenen naar een draadloos netwerk.
Op zolder is er geen leiding bijv en wil op korte termijn gebruik maken van slimme apparaten die ik op afstand kan bedienen (ook als ik niet thuis ben)
Nu was ik de tplink deco m9 plus op het oog omdat deze ook zigbee ondersteund. heel mooi maar zo'n ding op het plafond met een stekker? zou dat liever zien met een aansluiting op een contactdoos -)

ook kan ik kiezen voor enkel een smart hub maar heb totaal geen kennis van slimme apparaten en hubs vandaar dat ik advies vraag.

een gegeven:
ik heb gewoon internet op begane grond en 1e verdieping zolder is optie!
slimme apparaten komen op begaande grond en 1e verdieping
Verwachte slimme apparaten: bewegingsmelder, camera, wekkers, lampen


Heeft er iemand kennis en ervaring hiermee?
Als een smart hub de oplossing is heb ik er dan 1 of meer nodig?
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik meer kiezen voor een bekabeld netwerk. Je hebt dan gewoon de volle snelheid die je kan gebruiken.
Ideaal voor streams zoals NetFlix op de hoogste stand. Je kan ervoor kiezen om een accesspoint via ethernetverbinding aan te leggen per etage om een goed en snel WiFi netwerk te creeëren.
Een losse repeater via WiFi versterkt wel het bereik, maar niet het signaal.

Ikzelf heb bijna alle apparatuur in huis op bekabeld netwerk aangesloten. Oude vieraderige-telefoonkabels naar de bekende 'varkenssnuit telefoonaansluiting' zijn al 15 jaar lang voorzien in CAT-kabels en mooie wall-outlets.
 
Ik heb in mijn nieuwe huis ook een Deco M9, omdat daar geen bekabeld systeem mogelijk was. Perfect systeem, en er hangt niks aan het plafond. De ‘schoteltjes’ staan gewoon op een onopvallende plek bij een wcd. Waarom wil je ze aan het plafond hebben?
 
Het eenvoudigste smart systeem: https://www.dedomoticastore.nl/domotica-systemen/klikaanklikuit.html
Neem als basis de ics2000 die kun je met een app op je telefoon cq tablet bedienen.
Deze heeft een bekabelde internet aansluiting nodig.
Vanuit deze ics "bouw" je verder met schakelaars=lampen-stekkerdozen-melders.
Letop dat je dan wel de componenten voor de ics 2000 koopt en niet voor de serie ics1000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan