super wifi punten

Status
Niet open voor verdere reacties.

reuslucius

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Berichten
68
Beste mensen,

Een vriend van mij heeft bij zijn kpn internet abbo 2 super wifi punten cadeau gekregen. Deze moeten met een kabel aangesloten worden.

Op internet staat dat als je eze punten installeert de wifi van het modem wordt uitgeschakeld.

Hij wil deze 2 wifi punten op de 1 ste en 2 verdieping van zijn woning plaatsen maar als de wifi van het modem wordt uitgeschakeld hefet hij op de beneden verdieping geen wifi meer.

klopt het dat de wifi op het modem wordt uitgeschakeld ?
 
Staat dat niet in de bijgeleverde handleiding? Ik ken dat systeem/die pagina niet, dus wellicht handig als je die er even bijlevert.
 
Ja, dat klopt.
Overigens hoeft er maar 1 zo'n WiFi punt met kabel aangesloten te worden op de modem, dan moet je geduld hebben tot deze herkent wordt, er wordt vervolgens software ingeladen en automatisch geconfigureerd.
Het 2e punt hoef je alleen van stroom te voorzien, ook daar geldt vrijwel hetzelfde als boven echter hoef je dat 2e punt alleen maar van stroom te voorzien als dit eenmaal gekoppeld is.
Maar, zoals hierboven reeds opgemerkt, dit staat allemaal in de installatie handleiding.
 
Ik heb zelf ook twee super Wifi punten van KPN.

Misschien is deze opstelling ook een optie:
Een wifi punt in de woonkamer bij de schuifpui. Zodat ik buiten op het terras ook wifi heb. (Snelheid 866/866)
Een wifi punt op zolder. Omdat mijn thuis werkplek daar is. (Snelheid 866/866)
En op de tussen verdieping heb ik goed bereik. In ieder geval geen klachten van mijn kids. (Snelheid 433/433)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan