Hoe Firefox standaard in te stellen in Windows 10?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Om met de deur in huis te vallen, ik gebruik alleen Firefox als browser. Werkt perfect voor mij. Daarnaast is het open software. Dat geeft ook meer vertrouwen. Je kunt de hele bron inzien. Niet dat dat mij zoveel zegt, maar er zijn heel wat kundigen die daar in rondneuzen en rare dingen direct bekend kunnen maken. Met Chrome en de browsers van M$ is dat wel even anders.

Toch start som Edge of Explorer op na het aanklikken van een link in een site of in bv Windows-instellingen en dan bij een help-onderwerp en dan is Bing er als de kippen bij. In Firefox gebeurt dat met Bing niet omdat ik die er uit gegooid heb.

Mijn vraag is dan ook, hoe speelt men het klaar dat ondanks dat Firefox als default browser staat ingesteld, een andere browser opstart?
Ook als je op het vergrootglas klikt, links in de taakbalk, wordt direct Edge opgestart als er op internet gezocht gaat worden. Als ik Edge block geactiveerd heb dan geeft zo'n zoekopdracht aan dat je kunt openen in EEN browser. Met Edge block wordt er dan niets geopend. Ook niet in de helpfiles. Dus openen in GEEN browser.

Ik heb hier al heel wat posts doorgespit, maar niet het antwoord gevonden (als dat er is) op mijn vraag:

Kan Firefox echt als enige default browser ingesteld worden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ronaldino.
Het begon al goed. Edgedeflector deed het niet. Na wat overpeinzingen herinnerde ik me dat ik Edge block had geactiveerd. Het is klaarblijkelijk een programma dat iets verandert (in het register?) Nadat ik het teruggezet had werkte Edgedefelctor perfect. Dus een programma wat ik goed zal bewaren. Je hebt klaarblijkelijk toch zeer kundige mensen die zo een programma kunnen schrijven, buiten M$ om!:thumb:
Bedankt voor de tip!

De andere tips waren zaken die ik al als standaard gedaan had, maar zonder resultaat. Het fijt dat dit niet werkte was de oorzaak dat ik hier de vraag stelden.
 
Had je geen tool voor nodig gehad, instellen als standaard app, werkt ook.
Misschien wel. En Schoonepc is een geliefde site. Alleen er staat zo veel op dat je soms niet de juiste zoekterm hebt om in de juiste richting te komen. De aangegeven pagina had ik gezien, maar ik had de indruk dat dit voor edge / firefox niet de juiste pagina was. Ik had firefox al in soortgelijk menu als standaard ingesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan