Dimm slot empty

Status
Niet open voor verdere reacties.

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Berichten
258
Goedenavond,

ik heb een Dell Latitude E6330 met daar in 2 geheugen kaartjes van 4GB dus 8GB in totaal.

Als ik in de bios kijk geeft geeft jij bij Dim B size Dimm slot empty"
ik heb beide afzonderlijk getest en beide zijn goed en werken normaal.

weet iemand hoe ik toch gebruik kan maken van het van het max geheugen

ik heb de laatste versie van windows 10 64bits geinstalleerd

Naj
 
Hoeveel geheugen ziet Windows 10 bij de Instellingen bij "Info over uw PC"?
Als daar 8 GB staat lijkt het me een foutje van het bios...

Welke E6330 heb je? Ik heb die met de HD 4000 videochip en die ondersteunt echt max 2x8GB in 2 sloten. ik heb 4+8 GB dus 12 GB, werkt super.
Bij sommige andere Latitudes zit er een AMD video chip in en dan wordt er maar 1 Dimm ondersteunt en als het een generiek bios is zou er dan bij slot B jouw melding kunnen staan..... (geen idee of ze dat slot fysiek daar weglaten?)

Check anders met een tool nog ff wat er exact volgens die tool in zit, ik verwacht bij jou dat die A en B ziet.
 
@route99

ik heb de HD 4000 videochip zie afbeelding 1
Zo als je kan zien geeft windows echt maar 4 GB aan (afbeelding 2)
en afbeelding 3 = een foto van de bios .

het vreemde is als ik er een kaartje uit haal en dan maakt het niet uit welke dan werkt hij gewoon maar zodra ze er allebei in zitten niet meer
 

Bijlagen

  • Knip 1.PNG
    Knip 1.PNG
    49,7 KB · Weergaven: 23
  • Knip 2.PNG
    Knip 2.PNG
    13,9 KB · Weergaven: 23
  • 20210823_220001.jpg
    20210823_220001.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 22
Idd vreemd met dat uithalen en wisselen. En dan heb je het over terug zetten in slot DIMM A?
In dat geval...zou je denken dat het eigenlijk maar met DIM B slot te maken heeft: Of die is stuk of je steekt hem er niet goed genoeg in. Hij moet echt tot in het einde van het slot zitten en dan pas in die "veertjes" drukken die hem op zijn plaats houden.

Met die HD4000 heb je iig hetzelfde type als wat ik hier heb. Normaal hoort het echt te werken.

BTW: Hoe lang is dat al of heb je hem net gekocht? Dat laatste tav een gekochte refurbished: Kan terug naar de winkel binnen garantietijd.
Of was het je nog niet eerder opgevallen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan