Tabelrij toevoegen aan beveiligde tabel met meerdere formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcss

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2021
Berichten
7
Hallo,

Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat ik het zo goed doe.
Ik ben op zoek naar een oplossing voor bijgevoegd bestand zodat mijn kinderen hun werkuren bij kunnen houden.

Ik heb alle cellen beveiligd waar ik formules in heb gezet zodat ze daar niks aan hoeven te doen.
Behalve F4 t/m H12 die moeten ze wel handmatig in kunnen vullen.

Nu zou ik graag in een beveiligd werkblad een nieuwe tabelregel toe willen voegen, maar dat gaat niet. Ik heb gezien dat er VBA oplossingen voor zijn, maar eerlijk gezegd snap ik dat echt niet.

Ik hoop dat iemand me kan en wil helpen!
Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • Werkuren.xlsx
    16,2 KB · Weergaven: 24
Ik heb een knop gemaakt, die een nieuwe regel BOVENAAN toevoegt. Dat is misschien handiger.

Anders ga je met Alt-F11 naar VBA en haal je achter "Add" (1) weg...Dan komt de nieuwe regel gewoon onderaan.

Als je deze code bekijkt zie je dat hij eerst het werkblad ontgrendelt en daarna weer beveiligt.

Ik heb de formule in kolom J ook verandert. Niet delen door maar vermenigvuldigen met...en dat hoeft niet in een aparte cel...
Overigens wordt je bestand nu opgeslagen met de extensie .xlsm, anders werken de macro's niet...

Als je wilt, kun je het geheel ook invullen met een formulier, dan hoef je helemaal niet op het werkblad te komen...Wil ik wel een voorbeeldje van maken...
 

Bijlagen

  • Werkuren.xlsm
    25,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Een Userform lijkt mij ook de beste methode. Zelf zou ik de tabel anders opzetten. Alles wat handmatig ingevoerd moet worden zet je in het 'linker gedeelte' van de tabel. Alle berekeningen zet je in het 'rechter gedeelte'. In het bestandje de overbodige/verborgen kolommen verwijderd en de formules wat vereenvoudigd en code van @mvdvlist een klein beetje aangepast.
 

Bijlagen

  • Werkuren.xlsm
    24,2 KB · Weergaven: 25
@mvdvlist, de scholen zijn weer begonnen en zou zo maar een huiswerkvraag kunnen zijn.:rolleyes:
 
Heb jij gelijk in...alles voorkauwen schiet niet op...Ik zal dit bestand verwijderen...Merci.
 
Wat Super!! :)

Bedankt!!
Wat betreft je formulier, ik ben heel nieuwsgierig :)

Oja, en ik ben echt geen student, ik wil alleen een goed bestandje maken voor mijn zoontjes die net aan het wek zijn, zodat ze alles netjes bij kunnen houden :)


Ik heb een knop gemaakt, die een nieuwe regel BOVENAAN toevoegt. Dat is misschien handiger.

Anders ga je met Alt-F11 naar VBA en haal je achter "Add" (1) weg...Dan komt de nieuwe regel gewoon onderaan.

Als je deze code bekijkt zie je dat hij eerst het werkblad ontgrendelt en daarna weer beveiligt.

Ik heb de formule in kolom J ook verandert. Niet delen door maar vermenigvuldigen met...en dat hoeft niet in een aparte cel...
Overigens wordt je bestand nu opgeslagen met de extensie .xlsm, anders werken de macro's niet...

Als je wilt, kun je het geheel ook invullen met een formulier, dan hoef je helemaal niet op het werkblad te komen...Wil ik wel een voorbeeldje van maken...
 
Laatst bewerkt:
Een Userform lijkt mij ook de beste methode. Zelf zou ik de tabel anders opzetten. Alles wat handmatig ingevoerd moet worden zet je in het 'linker gedeelte' van de tabel. Alle berekeningen zet je in het 'rechter gedeelte'. In het bestandje de overbodige/verborgen kolommen verwijderd en de formules wat vereenvoudigd en code van @mvdvlist een klein beetje aangepast.

Ook heel erg bedankt!!
Wat fijn:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan