Downloaden verloopt met Horten en Stoten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Lange Pier

Dat die schijf prima is dacht ik al.

Die schijf wordt nu nog steeds van Data voorzien, dat toch wel heel langzaam gaat.
De Snelheid staat regelmatig op 0 bytes/s en dat kan toch niet goed zijn.
Goed MalwareBytes heeft toch nog tot nu toe15 Pop's ontdekt, en daarna moet de PC opnieuw gereboot worden.
Misschien is ie dan wel wat sneller, alhoewel.....

Nog even de MalwareBytes + de kopieer-sessie afwachten.
En dan weet ik meer
 
Hallo Lange Pier

Na MalwareBytes volledig te hebben gedraaid (Duurder meer dan 8 uur, en vond na de eerste keer dat alleen de C: schijf bewerkt werd, nog eens 18 POP'S)
Heb ik een Reboot gedaan.
De snelheid van gewone Data daarbij gaat het kopieren vrij snel, maar zodra er een bestand komt dat WINDOWS gerelateerd is, zakt de snelheid van lezen en schrijven helemaal weg tot zelfs 0 bytes/sec.

Is er niet een programma dat kopieren van een bepaalde hoeveelheid data kan meten?
 
Laatst bewerkt:
Als je je constant richt op Lange Pier en de topic begint met Hallo Lange Pier dan komt dat zeer onprettig over. Het lijkt er dan op dat Lange Pier de enig aangewezen persoon/helper is om jouw probleem op te lossen en andere helpers sluit je daarmee dan uit.

Ja, en wat moet je nog zeggen als een programma meer dan acht uur nodig heeft om te scannen! Lijkt mij dat je eens moet omzien naar een securityprogramma dat dit werk wel aankan en dat zijn werk goed doet. Dan maar een paar cent betalen.
Succes verder.
 
Hallo

"s er niet een programma dat kopieren van een bepaalde hoeveelheid data kan meten? "

H2testw wordt normaal gebruikt om u.s.b. sticks te testen ....

Kun je ook gebruiken om de schrijf/leessnelheid te zien , ook op h.d.d./s.s.d. .

Is duitstalig , maar kan in 't engels worden gezet.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Vervolgens heb ik de complete installatie van Win10 vernieuwd.
Snap dan niet waar die malware dan vandaan komt, verder zie ik geen log van WhySoSlow en of Defender wordt gebruikt.
Wordt nu rennen in cirkels.

Het noemen van de namen van helpers en dik gedrukte regels zijn m.i onnodig.
 
Als je je constant richt op Lange Pier en de topic begint met Hallo Lange Pier dan komt dat zeer onprettig over. Het lijkt er dan op dat Lange Pier de enig aangewezen persoon/helper is om jouw probleem op te lossen en andere helpers sluit je daarmee dan uit.

Ja, en wat moet je nog zeggen als een programma meer dan acht uur nodig heeft om te scannen! Lijkt mij dat je eens moet omzien naar een securityprogramma dat dit werk wel aankan en dat zijn werk goed doet. Dan maar een paar cent betalen.
Succes verder.

Ja, Senso
Daar heb je gelijk in, ik zal proberen dát niet meer te doen.
Maar het komt, omdat Lange Pier me wel zinnige suggesties geeft.
 
Ik gebruik op het ogenblik Windows Defender, Eset en MalwareBytes allemaal tegelijk, misschien is dát wel een beetje overdone???
 
Al die zgn. POP's van Malwarebytes zijn kansloze scareware meldingen die het programma voor je voeten gooit om interessant en functioneel over te komen.
In 98% van de gevallen gaat het om cookies dus niks om je zorgen over te maken.
Als je een extern AV programma gebruikt wordt dezelfde functie ( AV en malware ) van Defender uitgeschakeld., dus zinloos.
Schoon installeren is dus gewoon met het standaard aanwezige Defender, verder heb je al die meuk niet nodig.
Jouw manier van handelen doet me denken aan iets over "verzekeren" , 3x verzekerd zijn voor hetzelfde, er is maar 1 verzekeraar die uitkeert, de rest is gewoon verlies.

Hou je bij de zaken waar het om gaat en dat is het instorten van je download snelheid.
Kan een I/O probleem zijn door ontbrekende chipset drivers bijv. aangezien de schijf in orde blijkt.
Probeer eens een flink bestand van een andere locatie te downloaden, Dropbox, Wetransfer o.i.d., en kijk wat de downloadsnelheid dan doet..
Heb je niet meer lijntjes open staan naar Usenet dan je volgens je abbo mag..?
 
Ik heb alle Virus bestrijders (MalwareBytes en Eset) verwijderd.

Ga nu rebooten en daarna een paar snelheidstests uitvoeren
 
Hallo Allemaal

Ik denk dat ik wat gevonden heb


612a6c33c71a1-FOUTEN_op_D_2021-08-28.png
M

Maar ChrystalDiskInfo gaf deze fout NIET aan, Ik heb deze fout gevonden met HD Tune Pro

Ik ieder geval (ik moet het nog verder onderzoeken) maar het lijkt er op dat na verwijdering van desbetreffende
HDD de snelheid is toegenomen

Nu nog: ZOU HET TE REPAREREN WEZEN ????

Misschien hebben jullie een tip.

Alleen Formatteren gaf geen verbetering
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Zou dan normaal gezien door de mand zijn gevallen met h2testw zie reply #24.

Geen idee of t.s. de moeite heeft genomen ....

Geeft hier geen melding over.


Toch een tussendoor reaktie op dit :

"Nu nog: ZOU HET TE REPAREREN WEZEN ????"

Smart van sommige h.d.d. is soms te misleiden .... veel "slimmeriken" misleiden de drive door deze te "wipen" , vol te schrijven met nullen.

Het duurt dan enige tijd voordat de drive dit weet , wat kan leiden tot dataverlies , en intussentijd een onbetrouwbare , instabiele drive opleverd.

Smerig truukje wordt jammerlijk genoeg veel toegepast als men dergelijke defekte drives 2e hands nog probeert te verkopen.


Peter
 
Hallo Mensen,

Ik wil dát toch wel proberen, het bestaat toch niet dat zoals bij mij, dat alles goed en snel draait.
Dat er een schijf kapot raakt, en daardoor traag, ja erg traag wordt, dáár kan ik in komen.

Maar dan bouw ik een andere schijf met dezelfde grootte in (ook WD RED 1TB)
en vervolgens heb ik dan 2 schijven met hetzelfde euvel.
Dat komt bij mij erg sterk over.

Dus ik zou graag dat zo'n programma willen gebruiken, dat al die nullen schrijft.
Wat is de naam van zo'n programma en hoe kom ik er aan ??
 
Zou eens die link gaan lezen en de log van whysoslow plaatsen is teveel werk?
En Dban maakt meldingen van smart echt niet weg.
Ik laat het wel over aan de andere helpers.
 
Hier is dan eindelijk het Screenshot van WhysoSlow

612b48c0881b0-WhysoSlow_2021-08-29.png


Welk Tapblad wil je zien?
En wat valt dáár uit te lezen?
Zelf zou ik zeggen dat de Processor sneller zou moeten kunnen

Nu is de DVD met MSI H410M PRO instellingen niet of gedeeltelijk geinstalleerd.
Misschien moet ik die DVD opnieuw helemaal installeren ??
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mensen,

En nu zie je WhysoSlow nadat ik alle MSI Drivers geinstalleerd heb.
Dat ziet er véél gezonder uit zou ik zeggen.

612b4f5d4d8e0-Whysoslow_1_2021-08-29.png


En moet er verder nog wat veranderd worden?

Want in ChrystalDiskInfo staat de C7 (Ultra CRC Fouten) op 200/195 (zonder alarm kleur o.i.d.)

terwijl in HD Tune Pro staat de C7 (Interface CRC Error Count eveneens op 200/195) maar wel met Alarm er bij !!
 
Laatst bewerkt:
En dus blijkt dat het ontbreken van de juiste drivers van het moederbord een belangrijke (mede) oorzaak is zoals ik reeds in # 28 opmerkte:
Kan een I/O probleem zijn door ontbrekende chipset drivers
Maarja, als je met dat soort info verder niets doet blijft het voor ons trekken aan een dood paard.
Had je WhysoSlow al eerder uitgevoerd toen daarop werd gewezen dan waren er verschillende reacties achterwege gebleven...:thumb:
 
Ik had anders de drivers WEL eerder geinstalleerd, (nadat jij dat gezegd had)
Maar niet lang daarna, kreeg ik erg veel problemen met die snelheid en met kopieren.
Toen heb ik het meerendeel van die MSI software weer gedesinstalleerd, om dat ik in de waan was dat het wel eens dáár aan zou kunnen liggen.
Maar dat blijkt nu dus niet.
Nu is Easeus Partition Master Profesional 12.9 bezig met een Check van m'n E: schijf,
en een Check naar de CRC Errors
en een Oppervlakte Check (duurt wel ontzettend lang)

Dus als m'n schijf hier doorheen komt moet ik hem maar vertrouwen.
 
Hallo Mijne Heren

Er zit toch nog steeds wel veel verschil tussen PC n1 (Intel I5 met 16GB geheugen) en PC nr2 (Intel I3 met 8GB geheugen)
Beide PC's zijn momenteel bezig met een Oppervlakte Test van Eases en beide met een dezelfde grootte van de schijf n.l. van 1TB

612b80d906e27-VERK_2021-08-29.png


gemiddelde snelheid PC nr1 dus 1575 MB/Min

612b8140d2446-Snelheid_TEST.png


gemiddelde snelheid PC nr2 dus 3414 MB/Min

Wat kan ik nu nog hieraan doen?
 
Laatst bewerkt:
Snap dan niet waar die malware dan vandaan komt, verder zie ik geen log van WhySoSlow en of Defender wordt gebruikt.
Wordt nu rennen in cirkels.

Het noemen van de namen van helpers en dik gedrukte regels zijn m.i onnodig.

Hallo Lange Pier

Hoe maak ik een Log van WhySoSlow ??

Ik heb het gevonden hoe een WhySoSlow Log gemaakt moet worden, Zie volgende Bericht #41
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan