Downloaden verloopt met Horten en Stoten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

De laatste tijd verloopt het Downloaden van diverse programmatuur met Horten en Stoten.

Dat was dan ook de reden dat ik van Provider gewisseld ben. Ik had News.Sunnyusenet.com en nu heb ik News.Eweka.nl

Maar het probleem met het Downloaden heb ik nog steeds.

Vervolgens heb ik de complete installatie van Win10 vernieuwd.

Maar ondanks dát WEER geen verbetering.

Wie weet raad? En kan me een vingerwijzing geven in welke richting ik nu nog moet zoeken ?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Hallo VenA

Ja, dat heb ik juist zo net gedaan.

Maar......., ik had het al bij de vorige Internet Provider (News.SunnyUsenet.com)
 
En wat wat was de uitkomst van het contact met de helpdesk?
 
Wordt veroorzaakt door dingen die op de achtergrond de resources opsoeperen, zoals OneDrive of i.d. door het syncen en progjes die menen te moeten updaten.
Zet alles uit of wis in opstarten wat niets met drivers , AV of backup heeft te maken en reboot.
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/autoruns
Als admin openen en bij login en scheduler tasks de acties uitvoeren, kan ook met Ccleaner indien aanwezig.
 
Hallo Lange Pier

Ik heb zoveel mogelijk uitgezet wat kon

Ook zelfs de Eset Virus scanner gedeinstalleerd

Maar het euvel is er nog steeds.

Ik heb nog een versie van Win10 Prof NL, Build 19043.1055 liggen, zo het zin hebben om die versie als "schone installatie" te installeren ??

En verder niets extra's te installeren.

Behalve NewsLeecher dan, want anders kan ik niet het Downloaden testen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Lange Pier

De Duplex stond op Auto Negotiation
En die heb ik dus teruggezet naar 1.0Gbps Full Duplex
Daarna gereboot

Verschil ?? Nauwelijks, deed wel WAT Downloaden maar minder dan 2%, en toen stond hij weer vast.

Dit was dus nadat ik Win10 Prof NL, Build 19043.1055 had teruggezet.
En er staat nu geen verdere Software meer in deze installatie.
Behoudens dan NewsLeecher

Om hopeloos van te worden, toch?

Die Netwerkkaart zit overigens op het Moederbord ingebakken (MSI H410M Pro) Processor Intel I5 10400F 16Gb Geheugen

Ik krijg wel elke keer een Download Foutmelding (heb ook al diverse keren opnieuw gereboot)

"Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas:
(0x800f0900)"


Download_fout 2021-08-26 (1).png


Al ik me goed herinner, is het Download-probleem gekomen, nadat ik met de originele installatie schijf het Moederbord update. (Toen was ik al een tijdje bezig met Win11)

Maar nu ik weer terug ben naar Win10 is de vraag, zou ik nu nogmaals die Moederbord update-schijf gebruiken, of juist niet. (De Netwerk Drivers worden daarmee ook geupdate)

Wat denk jij hiervan ?
 
Laatst bewerkt:
https://support.hallo.eu/hc/nl/articles/360007623777-Duplexsnelheid-netwerkkaart-controleren
Waar staat de duplex op? indien auto, zet 'm eens op 1 Gbs en reboot.

Een verse install kan sowieso geen kwaad.
En de laatste pro versie kun je gewoon ophalen.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Zou geen oudere versie installeren, gedoe met updaten.

Hallo Lange Pier
En toen bemerkte ik dat zelfs het kopieren naar de schijf waarop ik alles Download ook uiterst traag ging. (1TB groot)
Ja, toen viel het kwartje......... Eén of meerdere virussen op deze Downloadschijf, was mijn conclusie
Toen heb ik deze schijf geformatteerd, en ben ik nu van nieuwe Data aan het voorzien.
Maar Ik kan niet zeggen dat het kopieren naar deze "Downloadschijf" nu erg snel gaat.
Terwijl er nu toch alle virussen vanaf zouden moeten zijn.
Of kunnen er, nu na formattering van die bewijste schijf nog virussen tussen door geslibt zijn ??
 
Laatst bewerkt:
Hallo Lange Pier
Allereerst ChrystalDiskInfo van de "Downloadschijf"

Bekijk bijlage 359272

MalwareBytes gaf aan 97 Pop's !!
Daar ben ik erg van geschrokken.

Maar ik kon niet nagaan of die ook de andere schijven "meeneemt"

Weet jij dat ?
 
Ook zelfs de Eset Virus scanner gedeinstalleerd.

Als je een besturingssysteem installeert, maak je als eerste de beveiliging in orde. Dus antivirus en firewall. Doe je dat niet kun je helemaal internet niet op omdat je binnen vijf minuten besmet bent. Duidelijk is dat die beveiliging helemaal uitgeschakeld is geweest. Dan heb je ook geen Real-time beveiliging (alles wat nieuw is). Dus je moet alle bestaande bestanden nu scannen.

Dat is een ongeldige bijlage! Ik dacht dat je nu wel wist hoe dat moet. Via de > Ga Geavanceerd > De paperclip.

Zo af en toe moet je ook eens de externe schijven scannen! Vaker een snelle scan en ook soms ook een volledige systeemscan.
 
Laatst bewerkt:
Indien een virusscanner zoals Defender die ook de malware aanpakt lijkt mij dat heel sterk, wat zegt ChristalDiskinfo oer de schijf?

https://resplendence.com/whysoslow.htm
Kijk eens of deze tool iets kan vinden.

Draai eens een Malwarebytes voor de zekerheid, op de systeemschijf en die downloadschijf.
https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/

Hallo Lange Pier

Ook m'n secondaire PC had 97 pop's (zie afbeelding hieronder)
Nu heb ik ook een NAS, die nu volgens mij niet gecontroleerd wordt door MalewareBytes
Hoe moet ik dát dan inpikken ??

Bekijk bijlage 359274
 
Laatst bewerkt:
Beste Dukkel,
Geef geldige bijlagen door. Ga geavanceerd en dan via de Paperclip.

Nu heb ik ook een NAS, die nu volgens mij niet gecontroleerd wordt door MalewareBytes

Kijk eens als je op de schijf gaat staan of de optie scannen niet onder het RMK-menu zit.
 
Laatst bewerkt:
Beste Dukkel,
Geef geldige bijlagen door. Ga geavanceerd en dan via de Paperclip.



Kijk eens als je op de schijf gaat staan of de optie scannen niet onder het RMK-menu zit.

Hoi Senso
Wat bedoel je met "Geef geldige bijlagen door. Ga geavanceerd en dan via de Paperclip"

Misschien kun je het me iets duidelijker maken ??
 
Ga Defender gebruiken, die haalt ook malware eruit, heb hier geen Malwarebytes meer omdat Defender alles al eruit vist.
Malwarebytes kan geen netwerk schijven scannen, overigens.
https://tweakers.net/nieuws/185444/...oor-malware-die-nas-apparaten-infecteert.html

De getoonde bijlages werken niet zo, die dien je via een bucket server te plaatsen via hun link.

Hallo Lange Pier

6128dca564d40-Trage_schijf_2021-08-27.png


Met de Bucket Servet ImgDumper.nl lukt het nu wel?
 
Hallo Lange Pier

Ja, dat Registar Registry Manager is een mooi programma, maar ik weet er geen weg in.

En om dát zomaar aan te kopen, ik weet het niet wat wijs is.

Waar moet(kan) ik in de Home-versie naar kijken zoeken?

Hoe gaat dat in z'n werk?

En hoe laat ik een log bestand zien van die schijf in CrystalDiskInfo ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan