Probleem met OKI printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Ik heb een OKI color-laserprinter MC562W met een nogal nare eigenschap.

Ik kan alleen afdrukken in kleur. Als ik in zwart-wit wil afdrukken (zelfs als het een zwart-wit afbeelding is) dan wordt er bijna niets afgedrukt.
De toner is vervangen en zit nog rond de 60%.

Als ik kies voor kleurenafdruk dan wordt de (zwart-wit) afbeelding wel goed (uiteraard in z/w) afgedrukt.

Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn? OKI zelf heeft niet echt een support en verwijst voor storingen die niet in hun lijst staan al snel naar de winkelier. Maar dit is een oud exemplaar wat ik prive van iemand heb overgenomen.
 
Wat gebeurt er als je een dikkere papier waarde kiest dan dat er daadwerkelijk inzit? (b.v. 120gr i.p.v. 80gr)

[edit]Heeft deze printer een aparte drum voor iedere kleur??[/edit]
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier: Ik heb daar inderdaad gekeken maar de storing komt daar niet voor. Het is niet echt dat de printkwaliteit slecht is, maar dat hij alleen print vanuit de kleur stand, dus ook z/w. En dan is het resultaat gewoon goed.
@Maestro : Hij heeft inderdaad aparte toner/drum voor elke kleur + zwart.
 
Bij de meeste printers is het zo dat als je een kleurenafdruk maakt en er zwart in de afdruk voorkomt deze door alle kleuren gemaakt wordt en niet door alleen zwart, wellicht bij deze printer ook het geval.

Ik zou toch denken aan een defecte drum, maar ja, daar kom je alleen achter door een andere te plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan