Een schijfvermelding in de verkenner, die ik niet heb, denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo,

Zoals in de titel staat, ik heb een schijf in de verkenner staan, die ik bij mijn weten niet heb.
schijf S.JPG

Links in de verkenner staat schijf S: In schijfbeheer staat hij niet.
Om dat schijf S: er volgens mij niet is, ik heb slechtst de 2 getoonde HDD's in het systeem, zou ik graag die vermelding weg hebben. Als je er op klikt geeft hij aan dat je aan ander geschikt medium in het schijfstation moet stoppen. Als ik bij eigenschappen kijk en dan hardware, zie ik alleen de 2 hdd's. Bij apparaatbeheer is ook niets raars te zien.

Heeft iemand een idee? Dit probleem is er al langer. Op de werking van de pc, een Asus M5A97 R2.0, heeft het geen invloed. Wel op mijn gemoed, omdat ik het zelf niet kan oplossen.:evil: Ik ben er toch alweer wat uurtje aan het proberen oftewel klungelen.

Mvg

Rob
 
Dat zou een cd-station (optical disc drive) kunnen zijn. Daar moet je een schijf in plaatsen. Andere aanduiding is Dvd-rw-station of BD-re-station. Meestal worden de letters F en G daarvoor gereserveerd.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in apparaatbeheer bij verborgen apparaten, alle lichtgrijze wissen bij opslagvolumes en reboot erna, nog aanwezig?
 
Er staat op je eigen plaatje wel degelijk "CD-station VOOR de S:

Dus..inderdaad een cd station. CD tje er in en klaar...
 
Tja..... als het zo simpel was....
Het icoontje is er wel, maar er is geen Cd gedoe. Normaal geeft hij dan Cd/dvd-apparaat aan of iets met die strekking.
Iets virtueels is er ook niet.
Ik had gehoopt dat Scrapheaps link het zou zijn. De verborgen zaken in apparaatbeheer zichtbaar maken. Nou, hier staat mijn situatie. Mocht andere info nodig zijn, dan hoor ik het wel neem ik aan.

apparaatbeheer.JPG

Schijfbeheer had ik al geplaatst. Daar staat S: niet in, terwijl de verkenner het wel aangeeft.

Voor zover nodig, Win 10 Enterprise met laatste update.
 
Laatst bewerkt:
RMK > Verwijderen staat er niet bij maar wel > Verplaatsen. Verplaats deze dan naar de Prullenbak. Volgens internet zijn het gewoon snelkoppelingen.

Via Netwerkverbinding verbreken kun je het ook nog proberen. Kijk wat aangeboden wordt.

Ik vind het overigens vreemd dat ook Configuratiescherm links staat (screenschot). Die staat er bij mij helemaal niet.
Ook is wel duidelijk dat de procedure, als die al bestaat door Microsoft zeer slecht is en door vrijwel niemand begrepen wordt, anders had je al lang een oplossing gehad! Er staat: Een netwerklocatie toevoegen. Dan zou daar ook de optie moeten staan deze te verwijderen. Onder locatie versta ik een pad/adres. Een verbinding zie ik als wat anders.

Edit:
Als ik dat lees op internet zitten op Snelle toegang en de bibliotheek na die items allemaal in tig sleutels in het register. Echter die sleutels hebben een naam met {e90063... en vul zelf maar aan) en daar kun je niets aan aflezen. Per versie kan dat ook nog eens verschillen en ga daar maar aan staan. Ik heb drie uur gezocht en gelezen en ik geef het op.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is gelokaliseerd en opgelost.
Ik heb in het register gezocht naar "station" na de opmerking van Senso. Toen kwam VMWare voorbij. In VMware nog wat gezocht. Uiteindelijk heb ik een virtuele machine verwijderd en het probleem was weg.
Nu nog kijken hoe ik die VMware machine, die van USB stick komt, kan installeren zonder dit probleem. Bv. installeren van een iso.
Nu heb ik het wel even gehad. Er zijn nog andere zaken die gedaan moeten worden.

Bedankt voor het meedenken. Het zette me op de goede weg.
Ik had misschien meer info moeten geven, zoals Lange Pier aangeeft. Alleen soms weet je niet wat relevant is....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan