Krijg bij opstarten HP desktop dit bericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaacob

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2013
Berichten
22
Krijg bij opstarten HP desktop dit bericht

Heb al de schijf gecontroleerd met F10 die is goed ..andere schijf geplaatst met windows zelfde melding

moet nu F1 toetsen dan werkt hij weer

Is er een oplossing
 

Bijlagen

  • IMG_0570.jpg
    IMG_0570.jpg
    884,5 KB · Weergaven: 39
Fout nummer 5 houdt in dat er te veel als slecht gemarkeerde sectoren zijn. Het gaat dan om honderden. Deze sectoren worden gewoon overgeslagen en zijn niet zichtbaar meer. Niet ieder schijfcontrole programma ziet ze. Waarschijnlijk raakt de kop de schijf en zal dit binnenkort de werking onmogelijk maken. Onverstandig zou daarom zijn om eventueel "Smart" uit te schakelen in de BIOS maar wat u moet doen dat is de, waarschijnlijk afgeschreven, schijf binnenkort klonen (ook wel kopiëren genoemd) naar een nieuwe schijf van uw keuze. Een nieuwe schijf die even groot of groter is, samen met de gebrekkige aansluiten in een computer en een partitioneer programma gebruiken om de partities te klonen (kopiëren). Deze shareware bijvoorbeeld, maar niet het shareware programma updaten omdat het in een latere versie niet meer kan kopiëren.

https://www.dropbox.com/s/u72xvbuoxvza8br/pw10-free.exe?dl=0

Soms moet na het klonen de Windows installatie medium worden opgestart om automatisch de nieuwe schijf bootbaar te maken. Dit gebeurt dan met opnieuw opstarten voordat de installatieopties komen. Gebruik niet beide tegelijk in verkenner. De schijven en kabels onaangeroerd laten tijdens het proces. Nadat het programma is begonnen komt er nog het verzoek om de computer opnieuw op te starten, buiten dat duurt het ongeveer drie uur.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt

Maar begrijp er niets van ..dit heb ik zelf ook al gegooled
 
De schijf kan afgeschreven zijn, wat inhoudt dat de gebruiksduur voor wat die gekost heeft overschreden is. De computer kan aan of uit zijn geschakeld op het verkeerde moment of de kop kan de schijf beschadigen door trillen of stoten. Het aantal schrijfacties kan in bepaalde gebieden overschreden zijn waardoor de magnetische laag ook verslijt (wat zeker geldt voor SSD geheugenschijven) en er kunnen vuiltjes of condens in de behuizing gekomen zijn. Tenslotte zijn er veel harde schijven die al snel kapot gaan dus een onderzoek naar de gebruikservaringen van anderen kan uitsluitsel bieden of belangrijke informatie hieromtrent bevatten. Ik zelf kijk altijd of een harde schijf verkocht werd en genoemd is op de site newegg.com
 
Heb al geschreven dat ik met F10 de schijf heb getest en geeft aan dat deze goed is
 
Hallo

Laat cristaldiskinfo eens los op deze schijf.

Weet je direkt hoe laat het is.

Meest voorkomende oorzaken van defekten zijn ...

Head/platter kontakt door stoten of schokken , h.d.d. die te warm wordt door gebrek aan koeling.

Hoe frisser deze kunnen draaien , hoe liever ze het hebben.


"andere schijf geplaatst met windows zelfde melding "

Ook op deze schijf eens cristaldiskinfo los laten ....

Zo goed als zeker zal deze h.d.d. serieus toegetakeld zijn .... dergelijke "b.i.o.s." meldingen komen meestal heeeeel laat.


Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat F10 is.
Niet ieder schijfcontroleprogramma controleert op het aantal als onbruikbaar gemarkeerde sectoren. Ook niet wanneer de oppervlakte wordt gecontroleerd. Wanneer u het vertrouwd dan kan u er rekening mee houden dat de werking zou kunnen stoppen, door backups te maken bijvoorbeeld, en SMART schijf vitaliteit controle uitschakelen in de BIOS zodat de melding verdwijnt. U kan ondertussen ook de SMART gegevens uitlezen met een diagnoseprogramma en zien of het aantal als slecht aangemerkte sectoren nog oploopt, terwijl u de schijf wel gebruikt. Bijvoorbeeld hiermee: https://www.gratissoftware.nu/gratis-smart-harde-schijf-diagnose-software.php
 
Alfred staat bij bij bijlage, selftest F10 die heb ik gedaan die geeft aan dat de schijf goed is
 
Ik heb de HP selftest gedaan deze geeft aan dat de HDD goed is ...heeft denk ik met bios instelling te maken ..iets met SMARtT
 
SMART monitort alleen, die doet verder niets, kun je wel in de bios uitzetten maar dan krijg je ook geen meldingen meer, ook niet als het ernstig is.

Zet eens de weblink van Speccy hier neer, de weblink en niets anders a.u.b., zie m'n sig.
 
Speccy gedownload maar met dat weblink begrijp ik niet ,zo handig ben ik er ook niet mee ;)
 
Het probleem is opgelost

De interne harde schijf (2de schijf) was het probleem deze verwijderd en start weer normaal op

Bedankt allemaal voor de tips en meedenken

nu alleen kijken of ik nog wat kan redden van de schijf : /
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan