• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een bestaand macro gebruiken op meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor de Snor

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Berichten
64
Goedemiddag Lezer(es)
Ik heb een bestand voor biljartwedstrijden, per wedstrijd verschillen de spelers. Voor iedere wedstrijd een apart werkblad, hierin de namen en moyennes van de spelers. Ik heb een macro opgenomen om de spelers aflopend te sorteren op hun moyenne. Echter deze macro werkt alleen in het werkblad waarin hij gemaakt is, nl. Partij 1 - ActiveWorkbook.Worksheets("Partij 1").Sort.SortFields.Clear. Mijn vraag is: Is er een mogelijkheid om deze macro ook te gebruiken op andere werkbladen en zoja hoe doe ik dat?
 
Sortfields.clear is overbodig bij sorteren maar komt voort uit de opname van de recorder.

Je vraag:
Gebruik activesheet i.p.v. Activeworkbook.worksheet("Party 1") als je het met één code wilt doen.
Of gebruik de namen van elk blad in de code.
sheets("Party 2")
sheets("Party 3")
enz.

Plaats anders een voorbeeldbestand zodat de recordercode geoptimaliseerd kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan