wifi probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herm007

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
115
hallo,
ik gebruik een iPhone 4 (model A1332) om gedownloade playlist van Spotify in de auto, off line, te spelen.
Je moet deze playlist echter regelmatig opnieuw downloaden. Nu kan ik echter per Wifi geen verbinding meer maken met het netwerk om opnieuw te downloaden. De tips die je zo op het internet vindt, zoals netwerkinstelling resetten, heb ik al gedaan. Echter geen resultaat.
Wie kan mij zeggen hoe ik mijn wifi weer "aan de praat" krijg.
Of is het eerder een hardware probleem?
bedankt voor jullie suggesties
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Het ligt niet aan spotify. Ik gebruik deze iPhone alleen (in de auto) voor de gedownloade Spotify playlist. Ik gebruik hem zonder sim kaart. Voor het "normale" smartfone gebruik heb ik een andere met simkaart.
Als de wifi het niet doet kan ik helemaal niets met de telefoon. De simkaart uit mijn andere smartphone past niet in deze ouder iPhone.
 
Leg je werkwijze eens uit, want ik snap 'm niet helemaal. Om te beginnen met hoe je die playlist download: doe je dat via de WiFi in huis? En is dát wat niet meer lukt? En kun je hem dus thuis ook niet meer afspelen? Want dat verhaal over de auto is dan overbodige ballast, want de auto is dan het probleem niet. Dus de vraag zou dan moeten zijn: ik kan mijn Spotify playlist niet meer downloaden via de WiFi. Als het probleem niet in het downloaden zit (je doet dat met een kabel aan je pc) hoe speel je dan af in de auto? Erg onduidelijke vraagstelling dus.
 
Eerst maar eens zoeken waar het probleem ligt.

Dus:
Telefoon mee naar huis nemen en een browser starten. Ga vervolgens naar een willekeurige webpagina. Bijv. www.helpmij.nl . Werkt dit wel dan ligt het aan Spotify. Werkt dit niet dan ligt het aan de Wifi op je telefoon. Bij Apple helpt het weleens om het Wifi netwerk te vergeten en opnieuw verbinding te maken.
 
Hallo

Een iphone 4 is niet de jongste van de apple speelgoedjes ....

Een auto ---> trillingen , etc ....

Controleren of wifi antenne nog korrekt is ingeplugd en niet is losgetrild.

Hoe & wat is ruimschoots gedocumenteerd op www.

Uiteraard heb je reeds gecontroleerd of je andere wifi connectiepunten terugvindt .... en deze zijn zeer zwak , of er zijn er geen te vinden ....

Als bovenstaande niet lukt , is er zo goed als zeker een probleem met wifi chip , wat dan economisch onherstelbaar is voor dit toestel ....

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info .

Peter
 
@octafisch
sorry dat ik zo traag reageer. druk druk druk.

Om te beginnen met hoe je die playlist download: doe je dat via de WiFi in huis? ja d.m.v. de wifi in huis.

En is dát wat niet meer lukt?klopt

En kun je hem dus thuis ook niet meer afspelen? kloptr

Want dat verhaal over de auto is dan overbodige ballast, want de auto is dan het probleem niet. Dus de vraag zou dan moeten zijn: ik kan mijn Spotify playlist niet meer downloaden via de WiFi.

Het downloaden met een kabel lukt ook niet. Dan krijg ik geen toegang tot Spotify.

hoe speel je dan af in de auto? via Bluetooth of een Apple adapter in de auto.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
 
Ok... dat geschreven hebbende ... nog steeds geen antwoord of je alleen met de Spotify playlist een probleem hebt maar of je ook via de Wifi of via de kabel wel internetten kunt...
Dit weten we inmiddels wel:
Dan krijg ik geen toegang tot Spotify.
Maar of je met een browser of andere apps ook geen internet krijgt is nog steeds een raadsel/vraag...

En, het is bekend dat je op de iPhone 4 (model A1332) een oude Spotify moet gebruiken. Het kan zijn dat je je oude even opnieuw moet installeren en dat daar een probleem zit?
Dat is in #2 al ter sprake gekomen.
Of heb je een nieuwe router waardoor de 4S verbindingsproblemen heeft agv een voor de 4S te nieuwere security van die router?
Zet hem anders eens in het gastnetwerk en kijk of je daar uit komt?
 
wederom sorry dat ik zo traag reageer.
maar het probleem is spontaan opgelost. Ik probeerde voor de tigste keer d.m.v. de wifi op de iPhone verbinding te krijgen en het lukte. Ik kon de playlist weer gewoon downloaden.
In de periode dat ik geen verbinding verbinding kon krijgen met deze iPhone hadden alle andere apparaten wel een wifi verbinding. Daarom heb ik het probleem bij deze oudere iPhone gezocht en niet bij de wifi in huis.

Bedankt voor het meedenken en de adviezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan