• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lay-out aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Hoi,

Zie mijn voorbeeldbestandje. Ik wil graag alleen de cellen met het totaal onderstrepen en vet afdrukken. Dit is maar een voorbeeld, de werkelijke selectie veel groter. Is er een formule die ik kan maken die alleen kijkt naar het woord "totaal" en niet de letters. Het zou overigens nog veel mooier zijn als ik het met VBA kan doen. Hebben jullie suggesties?

groet Egbert
 

Bijlagen

  • Map3.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 12
Geen VBA nodig maar Voorwaardelijke Opmaak (VO). Je kan de gewenste VO instellen voor het bereik met als (formule)voorwaarde:
Code:
=ISGETAL(VIND.SPEC("Totaal";B2))
 

Bijlagen

  • Map3 (AC).xlsx
    10 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Als ik die formule opneem, dan verschijnt ONWAAR c.q. WAAR. Hoe kan ik die uitkomst wijzigen in bijvoorbeeld 1 (ONWAAR) en 2 (WAAR)
 
Code:
=ISGETAL(VIND.SPEC("Totaal";B2))+1
 
Die formule moet ook WAAR of ONWAAR opleveren. Dat bepaalt of er wel of niet de gewenste Voorwaardelijke Opmaak gebruikt moet worden. Dus in jouw geval als er Totaal voorkomt in de cel dan moet de VO (vet + onderstreept) worden toegepast.

De formule gebruik je NIET op het werkblad zelf (anders dan om te testen wat deze doet). Je vindt de formule in mijn voorbeeldje in post #2 onder de knop "Voorwaardelijke Opmaak" en dan bij "Regels Beheren" (mogelijk even "huidige selectie" wijzigingen in "dit werkblad".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan