• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel blokken als tijd vol is

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Zie bijlage

Ik wil graag collega's een invulling voor een vergadering laten invullen. Wil een planning maken voor een heel jaar.
Ik heb een voorbeeld van een vergadering in de bijlage gezet.
Collega's mogen zichzelf op de agenda zetten, het onderwerp invullen en aangeven hoe lang ze een agendapunt willen laten duren.

Maar... de vergadering duurt 75 minuten. Het kan zijn dat een collega een punt heeft van 10 minuten; maar het kan ook zijn dat iemand iets heeft voor de hele vergadering; nl 75 minuten.

Het zou enorm helpen als het niet meer mogelijk is om gegevens in te vullen zodra de 75 minuten bereikt zijn.

In het voorbeeld. (dit zijn verzonnen namen!) Anita, Sjon en Dirk hebben een agendapunt die allen bij elkaar 75 minuten duren.
Piet zou graag nog wat in willen vullen; maar de 75 minuten zijn al bereikt. DUs zou Piet eigenlijk niets meer in moeten kunnen vullen en naar de volgende vergadering moeten uitwijken.
Weet iemand of - en zo ja - dit mogelijk is?
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
via gegevens>gegevensvalidatie kan je de invoer beperken
 

Bijlagen

  • Test (22).xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 39
Thanks

Dit is fantastisch! Thanks...
 
Is dit een schoolopdracht of fictief? Het lijkt mij vreemd om mensen lastig te vallen als de vergadering al "vol" zit. Normaal werk je toch met spreektijden voor alle deelnemende partijen en heb je meer nodig dan beleg je extra vergaderingen.
 
Schoolopdracht ? TS was al in 2000 geregistreerd. Hij/zij heeft dus al een serieuze cv op school.
 
Geruststelling

Beste geïnteresseerden..

Wij (in een organisatie van 55 collega's) moeten een jaarplanning van vergaderingen gaan vullen. In totaal 40 vergaderingen.
Nu zal de ene partij 4 momenten per jaar nodig hebben; de andere partij 1 moment. Ook de onderwerpen zullen in tijd verschillen.
Er zal dus een totaaloverzicht gemaakt worden van 40 vergaderingen, waarin een ieder zijn eigen planning kan verwerken.
Scheelt de agenda-commissie een hoop werk.

Het 'voorbeeld' was puur even ter voorlegging om te kijken of het haalbaar was.
 
Sorry. Heb ik niet goed gelezen en begrepen. Bedankt voor de toelichting.
 
dat was ook mijn idee toen ik de oplossing postte.
Misschien een kleine uitbreiding, je zou die 75 uur nog in een aparte cel kunnen zetten.
Dat scheelt een stuk werk als je die later zou moeten aanpassen.
 

Bijlagen

  • Test (22).xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan