Outlook 365 - Exchange - uitzetten van Cached Exchange Mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
430
Windows 10 x64, Office 365, Outlook op basis van Microsoft Exchange.

File > Account Settings > Account Settings > Office 365 en dan het account aanklikken en als laatste op "Change" .
Je krijgt een scherm waarin Use Cached Exchange Mode is aangevinkt.
Onderin op "More Settings" klikken en dan het volgende scherm waarin "Use Cached Exchange Mode" kan worden uitgevinkt.

Ik heb het niet uitgeprobeerd, want ik wil graag eerst weten wat er gebeurt. Raak ik (ongelezen) mails kwijt of wat?

Er is een reden (lees: probleem) waarom ik dit misschien.. wil uitproberen, maar dat is een lang, apart verhaal. Het uitvinken zou een oplossing kunnen zijn.

Thanks!
 
Cache zegt het eigenlijk al. Standaard staat dit in Outlook aan en het zorgt er voor dat er een lokale kopie van je email wordt gemaakt op je eigen systeem. Dit heeft als voordeel dat je ook offline kunt werken. Tenminste dan kun je je historische email zien en eventueel nieuwe emails klaarzetten voor verzending.

Zonder cached mode zul je altijd verbinding met de server moeten hebben anders zie je helemaal niks in Outlook.
 
Hartelijk dank! Ik dácht dat ik mijn 'probleem' kon oplossen door cache uit te zetten. Sinds vanmorgen kan ik geen toegang krijgen tot een 2e exchange email adres (Binnen dezelfde Outlook op PC). Ik kan de outlook folder niet 'uitklappen' (zodat je de folders te zien krijgt van de inbox, sent items, etc.)
Geen permissie. Absoluut géén idee. Kan mij niet herinneren dat ik ook maar iets veranderd heb. Enig idee wat ik kan doen zónder dat ik mail kwijt raak.
Misschien het email adres verwijderen en opnieuw aanmaken?
 
Enig idee wat ik kan doen zónder dat ik mail kwijt raak.
Als je het weer voor elkaar hebt iig als 1e een backup lokaal maken...dan ben je deze buikpijn iig kwijt.....
 
Het is inmiddels opgelost: het email verwijderen (File > Account Settings > Account Settings > Email selecteren - remove), daarna opnieuw toevoegen. Ging prima en veeeuul sneller dan het zoeken naar een oplossing :)
Zaak opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan