Dubbele bestanden (foto's) verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Berichten
198
Hoe kan ik met een script dubbele foto's verwijderen of separeren van de rest. Bijvoorbeeld er zijn 3 dezelfde afbeeldingen met de naam IMG345; IMG345(1) en IMG345(2)
Die met een (x) moeten in een aparte map gezet worden, ter controle.
Alvast bedankt, Angela
 
In welke programmeertaal? Heb je FTP toegang? Want je had het met over WYSIWYG-tool WiIX.
 
Laatst bewerkt:
In welke programmeertaal? Heb je FTP toegang? Want je had het met over WYSIWYG-tool WiIX.

Huh, is dit een antwoord op een andere vraag? Ik heb toch niet over WYSIWYG gesproken? of FTP
 
Huh, is dit een antwoord op een andere vraag? Ik heb toch niet over WYSIWYG gesproken? of FTP

Nee, dit topic ben je hopelijk niet vergeten? ;)
https://www.helpmij.nl/forum/showth...ardformulier-van-WIX-een-keuzeveld-aanbrengen

Je hebt niet over WYSIWYG gesproken, maar dat is wel de manier waarop WIX werkt. Als je die term niet kende kon je dat zo opzoeken op Google. Evenals de betekenis van FTP.

Dus vertel eens wat meer over hoe de foto's opgeslagen worden? En hoe je ze uploadt?
Als dit via WIX gaat, dan moeten we je toch gaan teleurstellen, vrees ik.
 
Nee, dit topic ben je hopelijk niet vergeten? ;)
https://www.helpmij.nl/forum/showth...ardformulier-van-WIX-een-keuzeveld-aanbrengen

Je hebt niet over WYSIWYG gesproken, maar dat is wel de manier waarop WIX werkt. Als je die term niet kende kon je dat zo opzoeken op Google. Evenals de betekenis van FTP.

Dus vertel eens wat meer over hoe de foto's opgeslagen worden? En hoe je ze uploadt?
Als dit via WIX gaat, dan moeten we je toch gaan teleurstellen, vrees ik.


Over WIX is toch een héééééééééééééééééél andere vraag? Deze hebben niets met elkaar te maken. ik heb gewoon in enkele mappen ruim
6.000 foto's staan welke vaak dubbel voorkomen, omdat ze per ongeluk gekopieerd zijn
 
Waar staan die dan? Niet op WIX dus? Wees gewoon even duidelijk, dan hoeven er ook geen misverstanden te ontstaan.
 
Laatst bewerkt:
Voor de volledigheid: in diverse mappen staan foto's met extensie als: IMG456 die zoewel in map 1 als map3 voorkomen. Ook staan er door windows gekopieerde bestanden in met extensies als IMG456 en IMG456(1) ook in diverse mappen. Dus ik zoek een script welke alle mappen in een hoofdmap meeneemt
 
Kijk, dan hebben we meer duidelijkheid.
Ik neem aan dat je Windows 10 hebt?

En zijn de foto's, los van de bestandsnaam, 100 procent gelijk, of zijn ze bewerkt? Als ze gelijk zijn is er wel een oplossing mogelijk met filehashes.
 
Dus het gaat hier om mappen en bestanden in Windows verkenner. Eerst schrijf je in post 1 bestandsnaam en later heb je het over extensies. Kijk met de zoekmachine Everything van Voidtools kun je zoeken op alles. Maar ook op extensies en dan sorteren op veel details (grootte, datum, locatie, pad etc.). En dan kun je verplaatsen, kopiëren en deleten. Kwestie van even eerst het menu doornemen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dan hebben we meer duidelijkheid.
Ik neem aan dat je Windows 10 hebt?

En zijn de foto's, los van de bestandsnaam, 100 procent gelijk, of zijn ze bewerkt? Als ze gelijk zijn is er wel een oplossing mogelijk met filehashes.

Ja windows10 en géén bewerkte foto's
 
Heb je wat aan Senso zijn oplossing gehad? Of zoek je echt een script?
Wat waarschijnlijk een PowerShell script zal zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan