• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertaalde foutmeldingen in het Engels gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik maak gebruik van een extern ontwikkelde commerciële macro, waarvan ik de broncode niet kan zien.
Nu geeft de uitvoering van deze macro een foutmelding in mijn Nederlandstalige Excel. Met de ontwikkelaar van de macro correspondeer ik echter in het Engels.
Daarom ben ik zoek naar de Engelstalige variant van deze foutmelding.
Simpelweg vertalen (op basis van mijn kennis van het Engels - ruim voldoende) is helaas niet mogelijk en heeft menigmaal tot onbegrepen situaties geleid.
Wie kan mij helpen met een overzicht van foutmeldingen in het Nederlands en de gelijke foutmelding in het Engels?

Voor nu zoek ik het equivalent van Error: 9 - Het subscript valt buiten het bereik
 
Die vertaling is correct en komt van Google Translate.
Foutmeldingen zijn soms wat technisch en cryptisch van aard waardoor Google het niet in de correcte context kan zetten en kan je inderdaad vreemde vertalingen krijgen.

Maar de ontwikkelaar zou voldoende moeten hebben aan het foutnummer, in dit geval 9.
Dat verwijst in iedere taal naar dezelfde VBA foutmelding.
Hij kan dat zelf in het Direct venster van de VBA editor zien als volgt:
Code:
Err.Raise 9
Of welk nummer dan ook.
Dat geeft de melding in zijn eigen taal.
Maar dat zou bij de ontwikkelaar bekend moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan