Twee inlog wachtwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Linoge

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2005
Berichten
102
Bij opstarten van Windows 10 moest er een account worden gemaakt. Nu heb ik hiermee waarschijnlijk een fout gemaakt, waardoor ik nu 2 accounts heb gekregen. Bij het opstarten moet ik nu iedere keer het wachtwoord van de 2e account gebruiken omdat de 1e account een foutmelding geeft. Hoe kan ik nu de 2e account gebruiken zonder dat het wachtwoord voor de 1e verschijnt?? Ik heb pas Windows 10 aangeschaft, dus het is allemaal onbekend.

BVD
Andre Linoge
 
Simpelste manier is Windows opnieuw installeren zonder internetverbinding.
Je kunt op die manier nog gewoon een lokaal account aanmaken ( met of zonder wachtwoord, net wat je wilt ).
Na installatie is er dan 1 account, het Admin account, waar je desgewenst zelf een wachtwoord aan kunt hangen.
Doe je dat niet dat zal Windows gewoon starten zonder inlogscherm en doorstarten naar het bureaublad.
 
Hoe kan ik nu de 2e account gebruiken zonder dat het wachtwoord voor de 1e verschijnt?
Waarschijnlijk heb je op je account een pincode o.i.d. gezet; althans: ik heb hetzelfde, en bij mij was dat de oorzaak. Het irriteert mij nog net niet genoeg om het helemaal uit te zoeken; als ik lang genoeg wacht met inloggen (ik zet de pc aan en ga dan koffie zetten) dan verdwijnt het oorspronkelijke inlogscherm, en als ik dan op een toets druk om in te loggen, staat het correcte account actief. En dan gaat inloggen dus simpel.

Ben ik te ongeduldig, dan druk ik gelijk nadat het verkeerde account verschijnt op Enter, en kies dan het juiste account uit de lijst. En denk vervolgens: moet ik toch eens uitzoeken hoe dat zit :). Nooit, echt nooit, heb ik overwogen om Windows opnieuw te installeren. Voor de hoeveelheid tijd die me dat kost, kan ik denk ik 156 jaar inloggen op de manier waarop ik het nu doe. Kost namelijk netto maar een paar seconde tijd.

Maar gek is het wel, want dat ‘spook’ account vind je nergens terug. Dus ik wil er wel een keer vanaf. Nu maar hopen dat er een betere tip komt dan de pc uit het raam slingeren, nieuwe pc kopen en een nieuwe Windows installeren :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan