Corel photo downloader

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdleeuw

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Berichten
58
Ik gebruik al jaren de Corel Photo Downloader om foto's van mijn camera te importeren, maar ineens weigert hij dienst. Het programma start wel op, maar komt niet meer in actie als ik de camera aansluit.

Als ik kijk bij de opties voor automatisch afspelen staan daar een aantal mogelijkheden, maar Corel staat er niet bij. Ik vermoed dat dit komt door een update van windows (10 in mijn geval). Iemand een tip om dit te verhelpen.? Of om Corel aan de lijst met afspeelopties toe te voegen?

Michiel
 
Naar mijn mening kunnen er 2 zaken een rol spelen.
De camera wordt niet meer herkend.
De software heeft problemen gekregen.

Het tweede geval zou voor mij opnieuw installeren zijn en dan de optie, als die er is, installatie herstellen.

Het eerste geval, hoe reageert de computer als je de camera aansluit, zonder dat het pogramma opgestart is. Kun je in de verkenner iets zien van de aanwezigheid van de camera?
Nee? Dan misschien in aparaatbeheer zoeken naar gewijzigde aparaten.

Succes er mee.
 
Hallo

Probleem dat je hebt , is dat de u.s.b. chipset in fototoestel niet meer wordt herkend door w10 / prg (toestel te oud , of drivers p.c. niet (korrekt) geinstalleerd ???)

Mogelijkheden :

Kijken bij fabrikant merkloze camera of deze drivers leverd voor w10 ???

Geheugen kaartje uit fototoestel halen en deze met een cardreader uitlezen is de simpelste , meest toegepaste manier.

Wachten tot er misschien een automatische driver update van w10 gebeurt , zodat deze merkloze camera terug wordt herkend.

Indien nu aangesloten op een u.s.b. 3 poort .... eens een u.s.b. 2 poort proberen.

Gebruikte kabels en u.s.b. poorten zijn technisch uiteraard nog in orde en werkend bevonden ????


Was natuurlijk nuttig geweest om camera typenr en merk te vermelden ....

Wacht verdere antwoorden af ... je weet nooit dat ik 1 of andere stommiteit over het hoofd heb gezien ....

Peter
 
De camera is een Nikon D-5300. Die wordt gewoon herkend door Windows. Ik heb de downloader opnieuw geïnstalleerd, maar ik blijf tegen de volgende problemen aanlopen:

1. De downloader start niet automatisch als de camera aangesloten wordt. Het desbetreffende vinkje staat wel aan.
2. Als ik handmatig de downloader start begint hij gewoon te downloaden, maar blijft hij hangen op de eerste foto. Er komt niets over.
3. Als ik de volgende keer de downlader handmatig start gebeurt er helemaal niets
 
Dan is er nog een mogelijkheid om op een Nikon site of forum te kijken. Als jij de enige bent heb je een probleem, als er meer zijn dan zal dat probleem wellicht opgelost worden in een update.
Kaartje er uit en een cardreader gebruiken zoals VDK_P aangeeft is dan een gemakkelijkere en volgens mij een snellere manier om foto's over te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan