Query openen op basis van de waarde in tekstvak in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buscador

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2019
Berichten
28
Beste forumhelpers

Ik ben al uren mijn hoofd aan het breken maar het lukt me niet.

In een formulier het ik een keuzevak staan waar enkele waardes in voorkomen die ook in een querykolom staan.
Nu wil ik na een keuze te hebben gemaakt in het formulier met een knop een formulier openen op basis van die query. Wat heb ik, wat niet wil lukken: In de query onder het vakje "DocNum" heb ik staan als criterium"=([Forms]![B4dialoogKlas]![DocNum])". Heb ook al getest zonder de "=", zonder de haakjes maar lukt ook niet.
Als ik de query wil openen krijg ik steeds ik de vraag "Parameter opgeven" "Forms!B4dialoogKlas!DocNum", Indien ik dan doe, gaat de query wel open. Met het formulier lukt het niet, VBA code kleurt geel! of melding "Procedure declaratie komt niet overeen ..."
Wie helpt me op weg?

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Vaag verhaal, post de database er eens bij. En waar heb je een knop bij nodig? Een formulier kun je ook openen vanuit de keuzelijst als je een keuze maakt.
 
Octafish
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat de uitleg nogal moeilijk was maar ik kan dit bestand niet posten wegens te groot. Ondertussen heb ik de fout(en) gevonden.
De foutmelding kwam door het ontbreken van "(Cancel As Integer)" bij de opdracht "Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)" Gewist door ??? stomme fout.
Het niet willen openen van het formulier was door een verkeerde koppeling van form en sub form.
Na vele uren ben je helemaal dolgedraaid en nu met een frisse kop toch gevonden!
Werkt nu wel na lang puzzelen maar toch bedankt.
 
Kan nog steeds de knop weg, denk ik :). En formulieren kun je veel beter openen zonder de door jou gebruikte criterium methode, maar met een OpenArgs argument dat je meegeeft bij het openen van het formulier. Scheelt een hoop (nogal ingewikkelde) code. En maakt je formulier een stuk universeler. Kortom: ik vermoed dat je nog wel wat verbeterslagen kan uitvoeren!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan