aankoop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Berichten
1.192
juist ja.

Deze bofkont is in staat gesteld om een nieuwe computer te kunnen kopen. Hoera! :)
Nou ben ik niet meer zo op de hoogte wat er in deze tijd aan "nieuwe" computer onderdelen te krijgen is. Ikzelf heb de laatste computer in 2005 gekocht, een pentium 4 waarvan ik veel plezier heb en die het nog steeds goed doet. OK, het muisje is een beetje lam geworden, iets wat niet door een nieuwe muis te verhelpen is, maar wel door een andere ingang met een tablet.:p
M'n laatste vragen wat computers betreft verliepen iets of wat stroef, aangezien ik het verwijt kreeg "niet te hoeven verwachten dat een computer langer dan vier jaar mee gaat." Maar goed.:(

Ik heb dus het idee dat er nog wat mensen op dit forum zijn die me kunnen helpen met vragen hierover. Ik ben niet iemand die een kant en klare computer aanschaf, hoewel ik niet het gevoel heb dat deze niet goed zijn. M'n idee is eerder dat een apparaat van een 1500 euro langer mee zal gaan als de kant en klare kost die bolcom voorradig heeft.

Ik wou dus een computer hebben, die geschikt is voor nogal zware grafische programa's, zoals animatie en film en daarnaast ook nog iets met muziek compositie's in elkaar zetten van doen heeft.
Het financïele plaatje wat ik kan besteden loopt tot ongeveer 3000 euro.

Ik ben dus gaan zoeken op Informatique om zelf een computer samen te stellen, maar ik weet niet zoveel over de betreffende componenten. Nazoeken op het net levert vaak wel informatie op maar ik ben bang dat er veel blinkblink tussen zit, niet daad werkelijk de beste componenten. Het begint al bij het mobo en processor. Ik ben geneigd om de i9 processor te kiezen omdat dit de laatste modellen zijn, maar het schijn dat Ryzen deze rekenkracht benaderd voor een goedkopere prijs.

Dus zet ik hier maar een lijstje met wat ik op het eerste gezicht duurzaam vond. Misschien is er iemand die me met wat goede raad kan bijstaan. :cool:
newcomputer0.jpg

Iets waar ik eigenlijk m'n oog op heb laten vallen is de ExtremeIII. Een prachtcomputer, alleen heb ik 't niet zo op game computers met van die rare lichten enzo.
https://www.informatique.nl/201494/informatique-mygamepc-amd-xtreme-iii.html
 
Laatst bewerkt:
Hier al eens gekeken: https://tweakers.net/reviews/9312/desktop-best-buy-guide-september-2021.html

Als het om zware grafische zaken gaat lijkt mij een zware videokaart van belang. Ik denk bijv aan een GTX 3060 met veel geheugen, die is behoorlijk krachtig tegen een relatieve goeie prijs: https://tweakers.net/pricewatch/1661342/msi-geforce-rtx-3060-gaming-x-12g.html

Een zwaar uitgevoerde game-pc lijkt mij een goeie optie. En die gekke lampjes daarbij hoeft niet. er zijn kasten zat te vinden die die fratsen niet hebben.
 
Laatst bewerkt:
Een amd ben ik persoonlijk niet zo fan van als het om grafische programma's gaat. Intel werkt naar mijn idee wat lekkerder, is mijn ervaring.
Zou eerder kiezen voor de laatste generatie i7 of i9
De meeste video bewerkers kunnen niet eens aantal beschikbare cores van je processor benutten, dus 12 cores lijkt me wat overdreven.

Een high end grafische kaart is pas nodig als je met 4k of hoger wilt gaan bewerken. Bij het renderen wordt nl de rekenkracht van je gpu gebruikt.
Daarnaast een snelle en grote ssd is onontbeerlijk.

Toeters en bellen van en in je kast is totaal overbodig, maar leuk voor game fanaten.

Wellicht is deze setting een optie voor je die zeker binnen je budget past.
https://www.informatique.nl/201422/informatique-proformaxx-station-3.html
 
Bedankt voor Uw antwoorden! Ik ben al weer wat beer geinformeerd nu. 't Valt niet mee na 15 jaar welterweight op een goeie computer gewerkt te hebben. De wereld veranderd snel.., en zeker de chips industrie.


Modedit: Bericht hersteld, antwoord is toch relevant/informatief.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke programma's denk je te gaan gebruiken?
En wil je je huidige monitor ook weer gebruiken, de nieuwere grafische kaarten bieden een HDMI of in het geval van een QuadroP2200 alleen een DisplayPort aansluiting ..
 
Hey Wittey.., zoals ik al eerder vermelde wil ik er graag zware grafische programa's, zoals animatie en film en daarnaast ook nog iets met muziek compositie's in elkaar zetten op zetten.

Ik heb nog geen duidelijke keus kunnen maken, omdat ik me afvraag of een kant en klare computer versus er zelf één in elkaar laten zetten, door Informatique bv, tegen elkaar opweeg.
Ik heb wel vertrouwen in kant en klare apparaten, maar deze zijn in principe altijd in tijd achterhaald, alhoewel ze wat degelijkheid betreft hun dienst al hebben bewezen.
Er één in elkaar laten zetten bied voordelen, omdat er de laatste onderdelen die er op de markt zijn gebruikt worden, maar vergt meer inzicht om tot de juiste samenstelling te komen.

:)
 
Laatst bewerkt:
Ook bij informatique en meerdere grote namen kan je kant en klare systemen laten aanpassen naar wens.
 
Ik ben in onderhandeling met de verkoper.
Bedankt voor uw nuttige informatie!

:)
 
Hallo

Mocht je microsoft minded zijn .... , hou er dan rekening mee dat uw nieuwe aankoop ook w11 compatibel is ....

Peter
 
Goed. Ik heb een zakelijke computer gekocht, zonder toeters of bellen.
Wel een zwaar apparaat, maaroerdegelijk volgens mij.
Nog even wennen aan Windows10. Een aantal dingen werkt natuurlijk niet op een 64bit systeem.
Maar ik ben er wel blij mee. Animatie programma draait een stuk sneller.

:cool:
Bekijk bijlage 363210
 
Dergelijke bijlagen werken nooit. Ga via > Ga geavanceerd (rechtsonder) naar de paperclip etc.
 
Heb je niet één link van die zakelijke computer of heb je deze zelf samengesteld?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan