Pinter HP Photo 7800 wordt niet goed geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim1960

Meubilair
Lid geworden
25 dec 2001
Berichten
5.533
Ik heb op een nieuwe laptop W10 de netwerk printer op meerdere manieren geprobeerd te installeren. Het gaat om een HP ENVY Photo 7800.

Op zich wordt hij we geïnstalleerd, maar printen is niet mogelijk omdat het stuur programma niet beschikbaar is.

Wat verder opvalt is dat er bij de installatie van de printer ook een onbekend apparaat wordt geïnstalleerd waarbij wordt gemeld bij het installeren van het stuurprogramma Microsoft IPP Claas driver een fout is opgetreden. Dit zou volgens mij bij de printer horen.

Zie ook de bijlagen.

Op een andere vergelijkbare computer werkte het installeren zoals verwacht.

Heeft iemand hiervoor een oplossing? Bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • printer 1.JPG
    printer 1.JPG
    33,2 KB · Weergaven: 43
  • printer 2.JPG
    printer 2.JPG
    97,3 KB · Weergaven: 33
Plaats onderstaande logs eens om verder te kijken:

Stap 1:
Download
51e15692b05a4-MiniToolbox.PNG
MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op MiniToolBox.exe en klik op
RunAsAdmin.jpg
Als Administrator uitvoeren.

Bevestig de opstartmelding Are you sure you want to continue? met Ja.

Vink Select All aan.

Klik op de knop Go.
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, MTB.txt.
  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op MTB.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

attachment.php

paperclip.png




Stap 2:
Download
58f0abb0750a2-lmh.png
Look My hardware naar je bureaublad.

Dubbelklik look-my-hardware_X_XX.XX.XX.X.exe om het programma te starten
Klik op Start Scan
Er zal op je bureaublad een log verschijnen Look_my_hardware.txt
Post dit in je reactie.

  • Klik op Geavanceerd onder Snel reageren hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
  • Klik daar op.
  • Klik op Voeg bestanden toe
  • Klik op Look_my_hardware.txt
  • Klik op Uploaden
  • Klik onderin op In de tekst plaatsen

attachment.php

paperclip.png
 
bijgaand MTB.txt

het tweede bestandje
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    31,5 KB · Weergaven: 20
  • Look_my_hardware.txt
    52,3 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt door een moderator:
Wil je dit log plaatsen?
Open een Opdrachtregel met administratorrechten.

Typ: wmic printer list brief > "%userprofile%\desktop\printers.txt" & start notepad "%userprofile%\desktop\printers.txt"

Er verschijnt dan een log geopend in Kladblok (welk is opgeslagen op je bureaublad).
 
Wat bedoel je met opdrachtregel, als ik opdrachtprompt doe krijg ik een melding.
 

Bijlagen

  • melding.jpg
    melding.jpg
    62,3 KB · Weergaven: 24
Schrijf het dan weg naar een locatie waar je wel bij kan. Bv E:\Temp\

wmic printer list brief > "E:\Temp\printers.txt" & start notepad "E:\Temp\printers.txt"
 
deze bijlage ook goed?
 

Bijlagen

  • printers.jpg
    printers.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 24
deze bijlage ook goed?
"bijlage bericht #7"

Hier klopt iets niet.
Volgens die log(foto) laat deze een canon zien.
De vraag gaat over een hp printer.

Heb je wel de officiele hp drivers gebruikt ipv die standaard van windows?
 
Naast de HP is er ook een Canon geinstalleerd. ze zouden dus beide zichtbaar moeten zijn.

De laatste keer is de HP geinstalleerd vis printer toevoegen, dus ik neem aan dat de windows drivers dan worden gebruikt, maar ook als ik de software van de hp site installeer, dan heb ik hetzelfde probleem, geen printer stuur gegevens. Of moet ik dan toch nog andere hebben?
 
Voor je ergens aan begint: ALLES van deze HP printer van je systeem verwijderen m.b.v. bijv. Revo Uninstaller free, ( mogelijke drivers, resterende mappen etc ) en daarna je systeem opnieuw opstarten.
Vervolgens start je de officiële installatie-software die je direct bij HP download, deze dus.
Volg de aanwijzingen van de installer, sluit niks aan totdat de software dat laat weten, dan moet het goed komen.
 
Installeren van de drivers leidt tot een melding, uitvoeren als administrator ook. zie bijlagen (nadat eerst wordt gevraagd om toestemming tot het aanbrengen van wijzigingen).

De printer is volgens mij goed verwijderd, zie bijlage Revo.

Uitvoeren in comptabiliteit W7 of W8 helpt ook niet.
 

Bijlagen

  • melding bij openen.JPG
    melding bij openen.JPG
    38,4 KB · Weergaven: 22
  • melding bij openen als adm.JPG
    melding bij openen als adm.JPG
    36,9 KB · Weergaven: 21
  • Revo.JPG
    Revo.JPG
    130 KB · Weergaven: 22
Het gaat eigenlijk om de vermeldingen in het register, de bestanden zelf mits niet actief, zijn niet belangrijk.
"Vrougah" hadden ze daar scrubbers voor maar die zie ik niet voor deze printer.
 
Installeren van de drivers leidt tot een melding, uitvoeren als administrator ook. zie bijlagen.
Dat 2e plaatje.. kan de EN7800_Basicx64_44.4.2678.exe niet vinden is erg vreemd....
Zet hem eens op een usb stick waar iedereen toegang tot heeft en installeer hem dan nog een keer als admin.
De nieuwste driver heet nu: https://ftp.hp.com/pub/softlib/software13/printers/EN7800/basic/EN7800_Basicx64_44.4.2679.exe

https://support.hp.com/nl-nl/driver...-photo-7800-all-in-one-printer-series/9073159
je zou ook nog deze software kunnen testen/extra kunnen gebruiken
HP ENVY Photo 7800 All-in-One-printer- en scannerdriver en accessoires 44.4.2679 205.3 MB 15 mrt. 2021 Downloaden
HP Easy Start printerinstallatiesoftware 13.3.3 9.5 MB 7 sep. 2021 Downloaden
 
Alleen al de aangegeven map op afbeelding 2 => C:\Pedicure adm komt enigszins "wazig" over...
Wat die map (naam ) met de HP installer van doen heeft is mij totaal onduidelijk...
 
Zoveel mensen zoveel smaken om ergens een bestand te dumpen..... maar dat er iets raars is met de rechten van die map lijkt me kansrijk... het doet me ook denken aan een mogelijke (deel) corruptheid van het systeem, de harde schijf of een (virus/trojan/etc) besmetting.
Omdat ik niet weet of er een andere schijf is, daarom het USB stick voorstel.
Ik zou zo'n systeem zelf opnieuw installeren of een 100% zekere schone image terugzetten. Zulke mededelingen komen immers niet zo maar uit de lucht vallen....
 
Ik had het bestand even in en willekeurige map gekopieerd voor het geval het aan de download map ligt.

Ik ben er ondanks alle tips nog niet uit, maar puzzel verder.

Bedankt zo ver.
 
Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden.

Iemand nog een idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan