Partitie uitbreiden ofwel samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt in Minitool Partition Wizard niet rechtstreeks met partities slepen, je moet eerst links op "move/resize partition" klikken.
Dan krijg je de interface waar je de grenzen kunt verslepen om de partitie te vergroten door "unallocated space after" te gebruiken als er rechts gebied vrij is.

Screen Shot 09-10-21 at 05.05 PM.JPG
 
Laatst bewerkt:
kijk hier, als samenvoegen goed gaat dan heb ik 150gb op mijn C: waar ik erg blij mee zou worden maar hier komt het met onderstaande foutmelding.

zie aub de bijlage
 

Bijlagen

  • partitie samen 6.JPG
    partitie samen 6.JPG
    139,3 KB · Weergaven: 20
Ik heb de voorkeur om dit per stap te doen en niet ineens.

  1. Haal F die lege partitie helemaal weg en meteen uitvoeren.
  2. Schuif de data partitie (F) naar rechts zodat alle vrije ruimte tussen C en F komt. En meteen uitvoeren.
  3. En dan pas kun je de C aan de rechter kan vergroten, dus : Nu pas uitvoeren
.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2021-09-11_124252.png
    afbeelding_2021-09-11_124252.png
    818,3 KB · Weergaven: 16
Ik heb het gevoel dat TS wellicht een schijfprobleem heeft wat opgelost moet worden.
Wijzigen van partitietabel gaat blijkbaar zonder problemen, maar op het moment van 'copying data' verschijnt de foutmelding "disk i/o error"?? Die voortgangsbalk is net gestart.
 
Ik heb het inderdaad per fase geprobeerd om uit te voeren en dus op Apply drukken maar hieronder de fout melding:
Ik weet niet wat er fout gaat, met samenvoegen van kleine ruimtes ging het heel makkelijk en snel ....!!!!!!
 

Bijlagen

  • partitie samen 7.JPG
    partitie samen 7.JPG
    635 KB · Weergaven: 17
Je doet niet wat ik schreef.....
Je moet de data partitie xxxx-... naar rechts verschuiven... NIET de vrije ruimte er tussen proberen te proppen...door deze van rechts nar het midden te verplaatsen..... dat kan imho helemaal niet.
als je doet wat ik beschreef, data partitie naar rechts opschuiven dan komt die vrije ruimte tussen de C en de data partitie vanzelf te voorschijn....
Dan pas..... kun je aan de rechterkant de C-schijf vergroten door die vrije ruimte te gebruiken....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan