• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgesplitste formule van de kolom AP,AQ

Status
Niet open voor verdere reacties.

blikbanaan

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Berichten
66
ik heb in de kolom AP, AQ en AR 3 gesplitste formules gezet, en in kolom AG het resultaat, dit werkt, mijn vraag is nu dan dit ook in een cel worden gemaakt zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Groeilijst_afwijkingen.xlsb
    1,1 MB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Dit forum is niet alleen voor 'heren'.
 
Zoiets misschien voor AG3?
Code:
=ALS(OF(([@[Datum uitgevoerd]]>[@[Datum uiterlijk gereed]]);EN([@[Datum uitgevoerd]]="";VANDAAG()>[@[Datum uiterlijk gereed]]));"NEE";ALS(EN([@[Datum uitgevoerd]]<>"";[@[Datum uitgevoerd]]<=[@[Datum uiterlijk gereed]]);"JA";"Nog uitvoeren"))
 
Zoiets misschien voor AG3?
Code:
=ALS(OF(([@[Datum uitgevoerd]=]=>[@[Datum uiterlijk gereed]]);EN([@[Datum uitgevoerd]]="";VANDAAG()>[@[Datum uiterlijk gereed]]));"NEE";ALS(EN([@[Datum uitgevoerd]]<>"";[@[Datum uitgevoerd]]<=[@[Datum uiterlijk gereed]]);"JA";"Nog uitvoeren"))

Bedankt voor de genomen moeite, maar als AF (datum uitgevoerd) leeg is dan krijg ik niet de melding Nog uitvoeren
 
Bedankt voor de genomen moeite, maar als AF (datum uitgevoerd) leeg is dan krijg ik niet de melding Nog uitvoeren
 
Omdat de datum "uiterlijk gereed" al voorbij is in je gehele voorbeeldkolom.... volgens je voorwaarde 2 moet er dan NEE komen te staan.

Zet er maar eens 1-12-21 ergens neer, of een andere datum na vandaag.
 
ik heb niets geoptimaliseerd, maar heel eenvoudig alleen letterlijk gekopieerd uit "1 2 3" en geplakt naar je hoofdformule waar die "1 2 3" voor komen , ervan uitgaande dat jouw eigen systeem goed werkt.
je had het zelf ook makkelijk gekunt.:
Code:
=ALS([@[Datum uitgevoerd]]="";ALS([@[Datum uitgevoerd]]="";"Nog uitvoeren";0);ALS(EN(ALS([@Kriticiteit]="";"";ALS([@[Datum uitgevoerd]]="";"";ALS([@[Datum uitgevoerd]]-[@[Datum uiterlijk gereed]]>0,00001;"Nee";"Ja")))="Ja";ALS(EN([@[Datum uiterlijk gereed]]<datum_nu);"Nee";"Ja")="Ja");"Ja";"Nee"))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan