nieuwe zelfbouw pc heeft het begeven na 1 dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

eljardindorado

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2021
Berichten
2
hey allemaal,

wou is wat info vragen.

heb voor men jongste ene pc in elkaar gestoken.
-i3 10105f
-asus prime h410m-a moederbord
-2x kingston a400 480g ssd
-coolermaster evo212 cpu cooler
-zalmann lx2 600watt voeding
-team zeus ram 2x8g 2666 mhz
en in afwachting van de goede gpu heb ik er de oude paliin gtx 770 ingezet
-windows 10 pro is geinstalleerd en geactiveerd
alle drivers geinstalleerd.
buiten de grafische kaart allemaal nieuwe onderdelen

8sept heb ik hem gebouwd,heeft perfect gewerkt,zoon was heel blij
hij sluit m s'avonds af en als hij de dag erna van t school komt doet de pc niets meer als je op de powerbutton duwt.
heb alle kabels na gelopen alles verbonden,het ledlampje op het moederbord brand maar pc start niet meer op.
heb voeding uitgehaald,heb die op mijn pc aangesloten en werkt perfect, heb de pinnen van de power button met een schroevendraaier verbonden geen reactie van de pc
heb hem afgebouwd dat alle externe dingen eruit waren bijna helemaal gestript maar op geen een mogelijke manier komt er reactie,ben uren bezig geweest.
maar op geen enkel moment maakt de interne speaker geluid,zou dat nieuwe moederbord het al begeven hebben op een dag
alle pc's hier in huis heb ik zelf in elkaar gestoken,dit is de eerste faling zal ik het noemen.
de bios versie was goed voor de 10105f
heb processor en grafischekaart in mijn pc getest en werken.
de ram heb ik ook getest in mijn pc en werkte allebei
ik sta echt voor een raadsel en heb een telleur gestelde zoon :(
mijn vermoeden gaat uit naar het moederbord maar dat moet toch een of andere oorzaak hebben

zou iemand een idee hebben wat dit eventueel zou kunnen zijn

amvast bedankt
 
Ik vrees dat je ergens kortsluiting hebt veroorzaakt.|
Koppel alles eens los van het moederbord, en kijk wat die doet als je hem aansluit.
 
Hallo

Verwijder eens het b.i.o.s. batterijtje om de b.i.o.s. te "resetten"

Heel veel hedendaagse defekte laptop's hebben een gecrashte b.i.o.s. ...

Je weet nooit dat deze plaag zich heeft doorgezet naar de desktop motherboards.

Nee heb je ....

Peter
 
Ik vrees dat je ergens kortsluiting hebt veroorzaakt.|

Ik denk het niet. eljardindorado is nu niet bepaald een beginner als ik lees wat hij al van te voren gedaan heeft. Ook deze pc werkte naar behoren, alleen de dag er na niet meer. Ik veronderstel dat hij hem voordat hij helemaal klaar was ook wel eens tussendoor uitgezet is.
Misschien dat de contacten van de aan/uitknop daardoor losgekomen zijn. Gaat er een ledje op het moederbord branden als de spanning er op gezet wordt? Anders zou ik kijken of je garantie aanspraken kunt maken.
 
Laatst bewerkt:
heb hem afgebouwd dat alle externe dingen eruit waren bijna helemaal gestript maar op geen een mogelijke manier komt er reactie,ben uren bezig geweest.
maar op geen enkel moment maakt de interne speaker geluid,zou dat nieuwe moederbord het al begeven hebben op een dag
Idd als er alleen wordt geboot met CPU en geen bios beeps, mobo overleden en idd, garantie claimen.
 
beste mensen hartelijk bedankt voor de reactie's
ben uiteindelijk een ander mobo gaan halen en pc werkt naar behoren
ga het asus bord terug sturen want het is dood volgens mij

allemaal bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan