USB hoofdtelefoon wordt niet meer herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Beste mensen,

Heb een wat gedateerde, maar voor mij nog steeds uitstekende Cooler Master Storm Sirus 5.1 hoofdtelefoon (USB):

https://www.coolermaster.com/catalog/legacy-products/peripheral/sirus/

Bijgeleverde software had een W7 driver (ter indicatie ouderdom).

Onder W10 heeft hij het ook steeds prima gedaan, tótdat ik een recente versie van het OS geïnstalleerd heb.
Hij wordt niet meer herkend. Het ledje van de hoofdtelefoon op de controlunit brandt ook niet.

Op mijn laptop, ook W10 maar iets ouder OS, werkt hij wel (maar ook hier brandt het ledje van de hoofdtelefoon niet).

Ik zou hem toch weer aan de praat moeten kunnen krijgen op de desktop?
 
Laatst bewerkt:
Ga terug bij apparaatbeheer in het configuaratiescherm naar de vorige driver.

of
https://www.reddit.com/r/pcmasterra...torm_sirus_headset_incompatible_with_windows/
Doe dit, dat zou moeten werken:
TangoCharlie_Reddit
Have Storm Sirus Headset and WIndows 10 (release). Working fine. Quickly uninstalled all related audio and USB drivers from device manager and the software. Reinstalled 8.1 drivers in compatibility mode - all working with tray app etc. Wasnt hard
Google translate:
Heb Storm Sirus Headset en WIndows 10 (release). Werkt prima. Snel alle gerelateerde audio- en USB-stuurprogramma's verwijderd uit apparaatbeheer en de software. 8.1-stuurprogramma's opnieuw geïnstalleerd in compatibiliteitsmodus - allemaal werkend met de tray-app enz. Was niet moeilijk
 
Ok! Ga ik straks 'ns proberen :thumb:
 
Nu mee bezig.

Hij is niet te zien in apparaatbeheer.
Met de software die ik heb (zal de laatste versie, mocht deze verschillen, nog downloaden) krijg ik te zien: platform wordt niet ondersteund.

Bekijk bijlage 359554

Net meest 'recente' gedownload en setup gedraaid als admin, maar het apparaat wordt niet herkend. Het wordt niet gezien als zijnde 'aangesloten'.
 
Laatst bewerkt:
In compatibiliteitsmodus installeren, de laatste driver wordt op alle Windows NT versies geïnstalleerd, die is voor 8.1 en werkt daarop ook als je de fora moet geloven.
 
In compatibiliteitsmodus installeren
Mss weet ie niet wat dat is..... dat het moet stond heel duidelijk op het forum van mijn link.

@Chopra
Hoe doe je dat?
de software. 8.1-stuurprogramma's opnieuw geïnstalleerd in compatibiliteitsmodus
https://www.schoonepc.nl/windows10/gebruikersaccountbeheer_beheerrechten.html#compatibiliteitsmodus
De drivers zijn voor 8.1 maar ik zag elders dat voor dit probleem de compatibiliteitsmodus van Windows 7 ook zou werken. Dus testen maar. Vergeet niet wat er al stond mbt dit probleem weg te gooien in apparaat beheer.
 
Laatst bewerkt:
Compatibiliteitsmodus is me bekend maar tijdens installproces vraagt ie om de hoofdtelefoon aan te sluiten. Deze ís aangesloten (alles brandt, behalve dus het luistergedeelte van de hoofdtelefoon - dit krijg ik niet geactiveerd op de controller).
Heb nog wel ergens de CDrom, maar moet toch gewoon installeren vanaf gedownload bestand?
Bij install krijg ik ook alleen maar de optie 'compatibilteitsproblemen oplossen'. Vervolgens kies ik voor de beste optie, maar wederom: 'sluit het apparaat aan'.
 
Voor de volledigheid: doordat de Storm Sirus niet wordt gevonden, wordt het installatieproces afgesloten.
 
Compatibiliteitsmodus is me bekend...............
Bij install krijg ik ook alleen maar de optie 'compatibilteitsproblemen oplossen'. Vervolgens kies ik voor de beste optie, maar wederom: 'sluit het apparaat aan'.
Bekend wel dus, maar het geeft niet dat je niet weet hoe je er mee om moet gaan?

Ga naar de map waar de driver exe staat die je gedownload hebt. Is het een zip of gezipte exe pak hem dan eerst uit. Dan ga je er met de R-muis op de echte installatie exe klikken, ga naar Eigenschappen en kies voor de compatibiliteitstab. Zet een vinkje voor de Compatibiliteitsmodus en pas daar de Windows versie aan en dan OK. Vervolgens de exe als admin starten en de driver installeren.
Hopelijk gaat het dan wel goed.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2021-09-12_093933.png
    afbeelding_2021-09-12_093933.png
    43,4 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Op welke hardware en USB poort?
Al een driver terug gedraaid geprobeerd?


Op verschillende USBpoorten geprobeerd: 3.0, 2.0, extern via harde schijven. Hij is nog niet geïnstalleerd geweest op de verse install, dus ik kan niets terugdraaien.
Hardware moet eerst gezien worden.
 
Maar .... heb een andere oplossing bedacht.

Gebruik 'n draadloze Sennheiser voor tv. Kabel is lang genoeg. Dus in die gevallen dat ik hoofdtelefoon wil gebruiken leg ik even de kabel om.

Bewaar de Storm Sirus wel, omdat ie het bijv. op de laptop wél doet. Verder met pensioen ;-)

Bedankt weer allemaal voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan