Verticale strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaylinn

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2017
Berichten
23
Hallo allemaal:D
Nou ben mij vanmorgen wezenloos geschrokken :shocked:
zie ik ineens onder aan het beeldscherm van mijn MacBook 2017 over het hele beeld
verticale strepen (zie bijlagen)...wie weet raad? is dit nog te verhelpen?
Groetjes Jaylinn

Zwarte vegen.png
 
Hallo

Dit lijkt mij een backlight probleem.

Niet motherboard gerelateerd , maar het scherm (de backlight l.e.d.'s) zelf ....

Meest voorkomend indien de helderheid altijd op 100% mocht hebben gestaan ....

Als je dit via apple laat herstellen zal de prijs vermoedelijk wel pittig zijn.

Het ganse paneel wordt meestal vervangen , inclusief de behuizing ervan (alles is immers dichtgelijmd).

Betaalbaarder zal een onafhangkelijke hersteller zijn , uiteraard een met nog het nodige eergevoel.


"MacBook 2017" is wel te weinig nuttige info om een echt eenduidig antwoord te geven .... een korrekt typenr , zie onderzijde laptop zegt veel meer ....

Een voorbeeld .... Macbook Air Model A1466 EMC2632 is dus veel vollediger en duidelijker / eenduidiger om zeker te weten over wat we hier nu precies praten.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel Peter voor uw reactie..
Dus dat word een duren reparatie :eek: voor mijn MacBook Pro
model A1706
EMC 3163
Trouwens de helderheid laat ik door de MacBook automatisch bepalen
dus nooit op volle helderheid....
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Als ik zo eens vlug rond kijk , kost een paneel (compleet) (kleur bezel vermelden bij bestelling) zonder verzending al snel zo'n 300€.

Niet gemonteerd.

Niets belet u uiteraard om toch eens een of andere apple winkel binnen te wippen en eens prijs te vragen.

Of een lokale p.c. winkel met eigen hersteldienst.

De l.e.d.'s zijn te vervangen mits openen paneel (ervaring vereist , veel werk en grote kans op sneuvelen paneel).

Dit is de reden waarom men meestal het ganse paneel vervangt.

Vraag uiteraard ook nog 2e en 3e opinie , je weet nooit dat ik een of andere stommiteit over het hoofd zie.

Normaal zal men om te beginnen de backlight spanning meten ... volgende stap ... controleren of l.c.d. goed is ingeplugd , dan weet je hoe laat het is ....

Peter
 
Tja dat gaat in de papieren lopen.. belachelijk! dat dit zomaar kan want zo erg oud is de laptop niet.. ik moet het er maar voorlopig mee doen ik hoopte eigelijk dat het misschien iets software matig zou zijn…
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Om u een idee te geven wat een dergelijk paneel openen en l.e.d.'s vervangen inhoudt ....

Is niet uw model van paneel , maar ze zitten allemaal grofweg hetzelfde in elkaar ....

https://www.youtube.com/watch?v=b5Z94rbuL3M

Op +/- 4.50 zie je de l.e.d. strip ....

Er kunnen wel nog andere zaken defekt zijn , maar volgens mij zit het defekt zo goed als zeker in het scherm gedeelte. (defekte / gescheurde flex , etc ....)

Reeds eerder vermeld ... vraag 2e en zelfs een 3e opinie ....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Nou Peter het is me een werk zeg en ja daar zit een prijskaartje aan… ik denk dat ik voorlopig met deze laptop door blijf werken
en ga sparen voor een nieuwe laptop.
Bedankt voor uw reacties.. nog een fijn weekend verder
 
Laatst bewerkt:
Wellicht ook even oefenen met antwoorden typen in het tekstvak <Snel reageren>? Helpmij heeft ook een praatgroep voor verslaafde vragenstellers die niet van de QUOTE knop af kunnen blijven. Wellicht ook iets voor jou?
 
Erg vriendelijke reactie! !!:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Contact opnemen kan geen kwaad en als je erop gaat Googelen komt het wel erg veel voor.
 
Hallo

Flexgate problemen lijken in de beginfase op heel sterk op "slechts" een backlight probleem ....

Mits er geen sprake was van beeldscherm uitval ging / ga ik uit van een minder erg scenario ...

https://www.youtube.com/watch?v=aihRru-lCns

Doe het toestel zelf zeker niet open , want ze controleren de schroeven op beschadiging.

Hopelijk voor u valt dit onder hun garantie , of vertonen ze een zweem van coulance in eventuele te betalen herstelkosten.

Het flexgate .... is een constuctiefout , of ze dit zullen toegeven ....

Zie ook :

https://www.macrumors.com/2020/05/08/flexgate-class-action-lawsuit/


Peter
 
Laatst bewerkt:
Nou ben vandaag bij een Apple serviceprovider geweest probleem voorgelegd… maar ik heb geen recht op gratis reparatie mijn MacBook is gekocht in 2017 had ik hem maar in 2016 moeten kopen belachelijk voor woorden! en ben super boos
 
Hallo

En ze wisten ook niet te vertellen wat het defekt nu precies was ???? , dat ze dit al xxx keren hebben meegemaakt , etc ....

Blijkbaar hebben ze ook de moeite niet genomen om toestel eens te openen ???

O.k. ... ik ben 99,9 % zeker wat het is .... , maar dit is wel slechts een diagnose vanop afstand ....

Mocht dit het flexgate sch.nd..l zijn , er zou een m.c. gyver oplossing zijn ... --> gescheurde flex overbruggen d.m.v. jumper wires ....

Dit uiteraard slechts laten doen indien je echt alle apple mogelijkheden hebt geprobeert .... (andere winkel proberen , bla bla op hun forums , etc ....)

Let wel ... als er iets te negatief op hun forum verschijnt , "verdwijnt" het topic ....

Ga dus zeker niet te gehaast en als een olifant in een porselijn winkel te werk ....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Of ik het overweeg om mijn MacBook zelf te herstellen.... ik moet er niet aan denken dan weet ik zeker dat
mijn MacBook versnelt in de vuilnisbak geraakt... :D
Hopelijk blijft mijn MacBook scherm het nog even volhouden tot dat dit jaar de nieuwe Macbook's 14"-16"
verschijnen en ja dat gaat extra overwerken worden dankzij Apple Flexgate :evil:
 
Hallo

Kijk dan wel zelf even rond alvorens aan te schaffen op www of er ook geen "speciale kadootjes" gratis meekomen.

Indertijd ben ik gevraagd om rond te snuffelen voor macbook voor schoolstudies. (reden lange batterij duur)

Ik kwam uiteindelijk uit op macbook pro early 2015 en macbook air A1466 ook zelfde jaar.

Alle andere modellen hadden wel iets van problemen.

Flexgate , butterfly keyboard , hoogspanning backlight te dicht bij c.p.u. data lijnen , etc ....

Een gewaarschuwd mens is er .... waard.

Peter
 
Hallo

Het lijkt er op dat ze toch een paar lessen hebben getrokken na een paar keer het deksel op de neus te hebben gekregen.

Test macbook pro 2021 met terugschroeven van een paar van hun eerdere design fiasco's/beslissingen.

Of eerdere gebruikers die dit merk hebben verlaten nog zullen terugkeren ????

https://www.youtube.com/watch?v=CLtkukeua_c

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan