Inloggen in opstartscherm pc Win 10 niet meer mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wittepenne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2021
Berichten
2
PC Probook 450G8 van HP. De gebruiker, een senior, heeft het toestel aangekocht op een online veilingsite (met officiële factuur). Bij de installatie en doorlopen van de configuratieschermen na het eerste aanschakelen van de pc heeft de gebruiker uit onwetendheid het verkeerde klavier ( Azerty versus Qwerty ) ingesteld. Aldus is na de definitieve opstart de pc niet meer toegankelijk daar persoon in kwestie niet meer weet wat eigenlijk allemaal in het account is ingetikt geweest. Naam en paswoord voor het inloggen zijn dus niet gekend. Het inlogscherm staat aangemeld voor "Andere gebruiker". Blijkt nu dat de SSD in de pc is geëncrypteert en geformatteerd onder GPT en gebruik van UEFI als firmware. Welke zijn de mogelijkheden om deze nagelnieuwe pc terug op gang te krijgen? Ter info: doorlopen van de resetprocedure via UEFI menu van de pc helpt niet want er wordt gevraagd naar de herstelcode (bitlocked SSD). Alle tips zijn welkom.
 
Dank u "srpchulp". Ik bekeek de ssd via Gparted en vroeg me af of ik verplicht ben de ganse ssd te wissen of te formateren. Zou het mogelijks ook gaan met een paar partities te cleanen?
Ik stuur een screenshot mee bij dit bericht. Screenshot from 2021-09-12 11-35-25.png
 
Laatst bewerkt:
Nieuw, dus er staat nog geen data op. Oftewel even een bootable installatiestick maken en opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan