.cda in plaats van .mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Ik sta voor een raadsel. ik stel vast dat, wanneer ik cd's wil afspelen op mijn PC, de inhoud van deze cd's nu verschijnt met een cda-extensie en elke track met een grootte van 1 kb. Dat leest mijn PC niet. Ook stel ik vast dat het afspelen van een YouTube-bestand niet meer lukt: ik heb beeld maar geen klank. De enige verandering die er is gebeurd: ik heb gisteren CyberGhost geïnstalleerd. Vraagje: zou dat de oorzaak kunnen zijn en indien niet, hoe los ik dat probleem op? Alvast dank voor uw raadgevingen.
 
Laatst bewerkt:
.cda is geen bestaande bestandextentie: Het CDA bestandsextensie is een dataformaat bekend als CD Audio Track Snelkoppeling. CDA-bestanden zijn klein (44 bytes) en zijn onderdelen van virtueel bestandssysteem gemaakt door Microsoft Windows CD driver voor elke track op een audio-cd. Ze bevatten indexering informatie zoals track tijden plus een speciale Windows-snelkoppeling waarmee gebruikers toegang krijgen tot de specifieke audio tracks. Ze hebben geen muziek bevatten, maar wijzen waar de muziek op de cd. Deze bestanden instrueren de computer die audiospoor te spelen op een cd.
 
Edmoor, cda is inderdaad niet het muziekbestand en wat YouTube betreft: ik speel die af op YouTube zelf. En wat https://www.reviversoft.com/nl/file-extensions/cda betreft: ook daar was ik reeds gaan kijken maar ik durf (durfde) niets ondernemen. Betekent uw suggestie dat ik Registry Reviver voor FREE nu moet installeren? Of verwijder ik eens CyberGhost en kijk ik wat er gebeurt? Tot vóór vandaag liep alles gesmeerd: ik kreeg op de PC het muziekbestand en kon alles afspelen. Raar maar waar: nu niet. Hoe los ik dat op?
 
Betekent uw suggestie dat ik Registry Reviver voor FREE nu moet installeren?

Advies: Ga zeker geen rare onnodige register-tooltjes downloaden. Doet vaak niks, of het vernachelt meer dan nodig is. En soms is het één en al bloated software die vaak ook nog eens met meer troep binnenkomt dan je nodig hebt. Kan je niet rechtklikken op een CDA-file en kiezen waarmee je het wilt openen?
 
Betekent uw suggestie dat ik Registry Reviver voor FREE nu moet installeren?
Ik ken die tool niet en het is absoluut niet mijn bedoeling deze aan te bevelen.
Het gaat om de info m.b.t. cda op die pagina.
 
Laatst bewerkt:
Ik zocht en probeerde . . . en plots verscheen volgend bericht: 'De verbinding met het station voor bestandsgeschiedenis is te lang verbroken. Sluit het station opnieuw aan en tik of klik vervolgens . . . . ' Ik probeerde opnieuw een cd af te spelen en er verscheen dan volgend bericht 'De bestanden worden tijdelijk gekopieerd naar de harde schijf totdat u het station met bestandsgeschiedenis opnieuw aansluit en een back-up uitvoert'. De bestanden op mijn scherm zijn nog steeds cda-bestanden maar de muziek speelt en ook YouTube werkt opnieuw.
Ben dan gaan zoeken waar het station voor bestandsgeschiedenis te vinden is, heb het gevonden (Startpage web) maar ik kan geen back-up uitvoeren. Ik weet eigenlijk niet wat en hoe het moet. Alles werkt nu wel maar de aansluiting met het station voor bestandsgeschiedenis opnieuw aansluiten . . . dat is een ander probleem dat ik moet proberen op te lossen.
Indien mogelijk: alle raad is meer dan welkom.
 
Daarnet nog vergeten te vermelden: Noch Windows Media Player, noch VLC media player waren een oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan