• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS of anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Student413

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2021
Berichten
38
Hoi!

Ik heb een vraagje, ik heb gegevens van ordernummers met daarbij bewerkingen. Deze worden in het systeem als volgt opgeslagen
1e kolom het ordernummer
2e kolom het nummer de bewerking

Dus bijv. 17589 en 22
17589 en 1

Nu komt het vaak voor dat 1 order meerdere bewerkingen heeft dus nu wil ik de gegevens graag omzetten naar 17589-22-1

Dit lukt me tot 3 cijfers en dan lukt het niet meer.

Het is de bedoeling uiteindelijk dat ik een lijst krijg met in kolom A het ordernummer en alle daarbij behorende bewerkingen in de kolommen erna.

Doe ik dit juist met deze formule en zo ja hoe kan ik deze makkelijk uitbreiden naar bv 15 bewerkingen per order?

groetjes,
 

Bijlagen

  • Vraag.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 16
Je kunt een draaitabel maken waarin je het veld VC als kolom gebruikt, en hetzelfde veld (functie Min of Max) als waarde en Ordernummer als Rij. Dan krijg je een rij met alle gebruikte waarden. Die kun je dan wel met een formule samenvoegen tot de gewenste uitkomst.
 
O.b.v. de gebruikte formule in je voorbeeld concludeer ik dat je Excel 365 gebruikt en dat is mooi, want dan zou zoiets kunnen in een kolom ernaast
Code:
=[@orderno]&"-"&TEKST.COMBINEREN("-";WAAR;FILTER([vc];[orderno]=[@orderno];""))
Zie ook bijlage.
 

Bijlagen

  • Vraag (AC).xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Je doet iets niet goed, bijlage weer ongeldig.

Paperclipje > toevoegen > bestand kiezen > uploaden > gereed.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het excel ook direct toegevoegd
 

Bijlagen

  • Vraag.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 13
Zie bijlage, is dat dan de bedoeling? Dus dat alleen "omlaag" gekeken wordt welke bewerkingen nog moeten komen?

NB Voorbeeld hiervoor komt niet overeen met kolom B... daarin wordt "omhoog" gekeken welke bewerkingen gedaan zijn.
 

Bijlagen

  • Vraag (AC2).xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Dat kan ook, da's dezelfde als die van mij in post #3.

Ik geloof dat TS vooruit kan dus ik het laat het hier verder maar bij.
 
Is trouwens ook een methode dat dit kan in excel 2016? ik heb zelf excel 365 maar de computer waar dit op komt te staan blijkbaar niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan