• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Delen van tekst in een cel selecteren vanaf variabele lengte

Status
Niet open voor verdere reacties.

slottieboom

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2012
Berichten
33
Hallo,

IK heb de volgende vraag: Is het mogelijk om de functies =RECHTS VIND.SPEC en LENGTE te combineren?

Ik krijg gegevens uit een csv of txt bestand. In cel A1 staat: Dnat:2001
Hiervan heb ik alleen 2001 nodig, helaas is de tekst Dnat ook wel eens langer of korter. Echter de : word wel altijd als scheidingsteken gebruikt.

Met =RECHTS(A1;VIND.SPEC(":";A1))
neemt hij de : mee is er een manier om dat in 1 x te doen? Eventueel met VBA? Ik heb een voorbeeld in een bestandje mee gepost.
 

Bijlagen

  • Tekst selecteren.xlsx
    16,3 KB · Weergaven: 38
En =RECHTS(A1;4) is niet voldoende?
 
Zo simpel kan het dus zijn, dank u dank u.

EDIT te snel, bij meer of minder cijfers gaat er dus iets mis.
 
Laatst bewerkt:
Dan gaat dat inderdaad niet op.
 
Code:
=mid(a1;search(":";a1)+1;10)
 
Zo dan maar:
Code:
=RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.SPEC(":";A1))
 
#NAAM fout: je gebruikt een NL-versie. De formule van Jveer is in het Engels, wat zou er dan fout gaan?

On-topic:
Je kan ook "Tekst naar kolommen" gebruiken (knop in menu gegevens). Geen formules benodigd dan.
 
#NAAM fout: je gebruikt een NL-versie. De formule van Jveer is in het Engels, wat zou er dan fout gaan?
Wat er fout gaat, is dat de meeste helpers er zonder meer vanuit gaan dat elke vragensteller met de Engelse versie werkt. Kijk eens om je heen in het forum, en constateer dan of dit ook daadwerkelijk zo is. En baseer daar dan je antwoorden op :d.
 
Het vertalen van de formule is een kleine moeite;)
Je hebt er ook een mooie add-in voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan