Hoe kan je de naam van je Grafische kaart te weten komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzolini

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Berichten
257
Voor mijn dochter wil ik checken of mijn huidige laptop geschikt is om Sims 4 te installeren.

Als ik alles overloop ziet dit er goed uit behalve over één belangrijke eigenschap ben ik niet zeker namelijk de grafische kaart.

Hier vind je alvast de systeem info maar ik zie niets over de grafische kaart staan ? Ik heb de uitleg over https://www.coolblue.be/nl/advies/welke-videokaart-in-pc.html gevolgd maar het lukte me niet om na het typen van dxdiag het dialoogvenster te zien.

grafischekaart.jpg
 
Staat toch gewoon in apparaatbeheer onder beeldschermadapters?
 
Staat toch gewoon in apparaatbeheer onder beeldschermadapters?

Bedankt voor je vlugge reactie . Bij mij staat daar Intel(R) HD Graphics 5500 , kan je dit vergelijken met een van onderstaande printkaarten?

Is daar een manier om als computerleek er zelf achter te komen? Een betrouwbare site die daar meer uitleg kan overgeven?

Processor: 1.8 GHz Intel Core 2 Duo, AMD Athlon 64 Dual-Core 4000+ of gelijkwaardig (voor computers die gebruik maken van ingebouwde grafische chipsets vereist de game 2.0 GHz Intel Core 2 Duo, 2.0 GHz AMD Turion 64 X2 TL-62 of gelijkwaardig)
 
Kan hoor, tis wel een IGP, een GPU in dit geval de CPU.
The Sims 4 Minimum Requirements

CPU : Intel Core 2 Duo | AMD Athlon 64 Dual-Core 4000+
RAM : 2 GB RAM.
HDD : 15 GB available space.
GPU : NVIDIA GeForce 6600 | ATI Radeon X1300 | Intel GMA X4500.
OS : Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10.
Screen Resolution : 1024 × 768 or better.
 
Of vul hier de naam van het spel in en je systeem wordt gechecked op compaitibiliteit.
 
Even bij systemrequirementslab (hierboven voorgesteld) gekeken, één van de laptops hier heeft ook een i5 5200u (met de daarbij behorende HD graphics 5500) en die haalt ruimschoots de minimum eisen, zelfs bijna alle 'recommended' eisen, dus ja, het zou gewoon moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan